Ubezpieczyciel Citibanku

CitiInsurance Polska, należące do Cotigroup nowe towarzystwo życiowe na naszym rynku, od trzech miesięcy sprzedaje polisy detalicznym klientom Citibanku. W tym czasie ubezpieczyło już 15 tys. osób. Na razie Citigroup zainwestowało u nas w branżę ubezpieczeń 16 mln zł.

CitiInsurance Polska, należące do Cotigroup nowe towarzystwo życiowe na naszym rynku, od trzech miesięcy sprzedaje polisy detalicznym klientom Citibanku. W tym czasie ubezpieczyło już 15 tys. osób. Na razie Citigroup zainwestowało u nas w branżę ubezpieczeń 16 mln zł.

Podstawa strategii CitiInsurance w Polsce, to sprzedaż ubezpieczeń na życie bez udziału agentów czy brokerów, a wyłącznie poprzez placówki Citibanku, detalicznego oddziału Banku Handlowego. Nie jest jednak jedynym towarzystwem życiowym na naszym rynku ograniczającym dystrybucję do pośrednictwa banku. Podobna strategie, choć we współpracy z wieloma bankami realizuje towarzystwo Cardif.

Bankowość w Polsce ewoluuje. Jedną z dróg jest oferowanie produktów bankowo-ubezpieczeniowych. Dzięki elastycznemu systemowi dokonywania płatności Bank Handlowy może zaoferować klientom wygodny dla nich sposób opłacania składek, a tym samym będzie wspierać dalszy rozwój CitiInsurance - powiedział Cezary Sypułkowski, prezes Banku Handlowego w Warszawie.

Reklama

Obecnie nowy ubezpieczyciel oferuje sześć produktów - na ogół prostych ubezpieczeń na życie, dołączanych do wielu rodzajów produktów bankowych Citibanku: kart kredytowych, różnego rodzaju kredytów, rachunków bankowych. Ale przyjmujemy, że podstawą rozwoju CitiInsurance w Polsce będą ubezpieczenia dla klientów biorących kredyty - podkreśla jednak Michael Froman, prezes CitiInsurance International Holdings, ubezpieczeniowej spółki Citigroup. Polisa życiowa jest dla banku gwarancją spłaty kredytu.

Dotychczas polskie towarzystwo ubezpieczeniowe Citigroup pozyskało ok. 15 tys. klientów, działając przez trzy miesiące. Ogółem Citibank obsługuje teraz ok. 700 tys. produktów, ale klientów jest znacznie mniej, gdyż wielu z nich korzysta z więcej niż jednego produktu.

CitiInsurance zaoszczędziło kilka miesięcy potrzebne na uzyskanie zezwolenia na działalność ubezpieczeniową, odkupując od duńskiej grupy Nordea i towarzystwa Tryg Baltica 100 proc. akcji towarzystwa Energo-Życie, które otrzymało licencję we wrześniu 2000 r. i do czasu przejęcia zaledwie rozpoczęło sprzedaż. Dotychczas CitiInsurance Internetional Holdings zainwestowało w swą spółkę w Polsce 16 mln dolarów. Według Michaela Fromana, CitiInsurance Polska ma osiągnąć pierwszy zysk po dwóch latach działalności, dzięki temu, że nie będzie ponosił kosztów dystrybucji przez agentów.

Jednak będzie to zysk według amerykańskich standardów księgowych, zgodnie ze standardami polskimi na zysk będzie czekało trzy lub nawet cztery lata. Natomiast już na koniec tego roku, czyli po niecałym półroczu obecności na rynku, zarządzający nowym towarzystwem przewidują bardzo dobre wyniki sprzedaży.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: Citi Handlowy S.A. | towarzystwo | Citigroup
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »