Wielka awaria w mBanku

Mający ok. 2,5 mln klientów mBank poinformował w poniedziałek o problemach technicznych związanych z przelewami. Część przelewów przychodzących na konta klientów mBanku może zawierać niepoprawne dane dotyczące np. nadawcy lub tytułu operacji. Trwają prace nad usunięciem awarii.

Mający ok. 2,5 mln klientów mBank poinformował w poniedziałek o problemach technicznych związanych z przelewami. Część przelewów przychodzących na konta klientów mBanku może zawierać niepoprawne dane dotyczące np. nadawcy lub tytułu operacji. Trwają prace nad usunięciem awarii.

Pierwsze informacje o kłopotach bank dostał ok. godz. 11. - Z powodów technicznych część zewnętrznych przelewów przychodzących, zaksięgowanych na rachunkach klientów mBanku, mogła zawierać niepoprawne dane, np. dotyczące nadawcy lub tytułu operacji - poinformował w poniedziałek mBank. Zapewnił, że kwoty przelewów były prawidłowe, a księgowania dotyczyły wyłącznie osób, które spodziewały się zasilenia rachunku.

Obecnie trwają prace nad usunięciem awarii. Do momentu ich zakończenia nie będzie dostępny podgląd historii operacji na rachunkach.

Jak powiedział PAP rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski, bank nie podaje liczby klientów, których dotknęła awaria, do momentu jej usunięcia.

Reklama

Wyjaśnił, że problem dotyczy tych klientów, którzy w poniedziałek mieli otrzymać przelew zewnętrzny z innego banku, kierowany na ich rachunek w mBanku. - Nasi klienci otrzymywali takie przelewy z prawidłową kwotą, natomiast system przepisywał nieprawidłowe dane dotyczące nadawcy, tytułu tego przelewu - powiedział.

Dodał, że mBank robi wszystko, żeby awaria została usunięta jeszcze w poniedziałek. Powiedział też, że w momencie pojawienia się pierwszych informacji o awarii mogły pojawić się problemy z dodzwonieniem się na infolinię banku. - Mieliśmy bardzo duży ruch telefoniczny - powiedział. Zapewnił, że infolinia działa, natomiast czas oczekiwania na rozmowę z operatorem może być dłuższy niż zwykle.

- Przepraszamy za utrudnienia i informujemy, że trudności zostaną rozwiązane tak szybko, jak będzie to możliwe. Nie ma konieczności składania reklamacji i informowania o każdym niepoprawnym przypadku banku - napisał mBank w komunikacie.

mBank jest częścią BRE Banku.

- - - - -

STANOWISKO mBANKU Z 30 LISTOPADA 2010 ROKU:

Trudności związane z częścią zrealizowanych w dniu 29.11.2010 r. przelewów przychodzących, ustąpiły. Klienci mBanku mają pełny dostęp do serwisu transakcyjnego, w tym do historii i szczegółów wszystkich operacji.

W poniedziałek, 29.11.2010 r. z powodów technicznych część zewnętrznych przelewów przychodzących, zaksięgowanych na rachunkach Klientów mBanku w trakcie pierwszej sesji, mogła zawierać niepoprawne dane (np. dotyczące nadawcy lub tytułu operacji). Kwoty przelewów, o których mowa, były prawidłowe, a księgowania dotyczyły wyłącznie osób, które spodziewały się zasilenia rachunku.

Przelewy zewnętrzne, przychodzące w ramach kolejnych sesji w trakcie dnia, zostały zrealizowane prawidłowo. W godzinach popołudniowych przywrócono dostęp do podglądu historii operacji na rachunkach, który ze względu na konieczność usunięcia usterki, został wyłączony. Wszystkie prace zakończyły się w nocy.

Przepraszamy za utrudnienia.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: mBank | NAD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »