WOŚP cyfrowe rozwiązania dla wolontariuszy i darczyńców

W tym roku, już po raz drugi, wolontariusze Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będą wyposażeni w oficjalne "wirtualne puszki", czyli eSkarbonki.

Dzięki temu każdy darczyńca będzie mógł szybko i wygodnie wesprzeć WOŚP nawet bez wychodzenia z domu. Ale to nie jedyne narzędzie, w które Mastercard wyposażył wolontariuszy - ułatwieniem dla nich jest też platforma iWolonatariusz, a także eSztab, czyli kreator witryn internetowych. Darczyńców z kolei może zainteresować niezwykła licytacja w ramach aukcji Allegro dla WOŚP, w której można zawalczyć o wyjątkowego Rolls-Royce'a, przygotowanego przez Mastercard z pomocą braci Collins. Tradycyjnie nie zabraknie również akcji na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP oraz Bezcennych Niespodzianek.

Reklama

eSkarbonki - puszki na miarę czasów

We współpracy z Mastercard powstały specjalne eSkarbonki - narzędzie wspierające kwestowanie. Dzięki nim wolontariusze WOŚP mogą zbierać datki na trzy sposoby: z tradycyjną, tekturową skarbonką, z terminalem płatniczym, a także za pomocą elektronicznej skarbonki, udostępniając wygenerowany przez siebie link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Pierwszy raz były one używane w zeszłym roku i od razu cieszyły się popularnością. Swoje "wirtualne puszki" założyło wtedy ponad 2 200 pełnoletnich wolontariuszy, a suma wszystkich wpłat za ich pomocą wyniosła blisko 170 tysięcy złotych. Zaletą elektronicznych skarbonek jest też fakt, że nie są one aktywne tylko w dniu Finału. Już teraz można z nich korzystać i wpłacać środki na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych w ramach 27. Finału na stronie eskarbonka.wosp.org.pl.

"eSkarbonki wolontariuszy WOŚP to była już rok temu rewelacja! W tym roku idziemy z Mastercard krok dalej i oprócz eSkarbonek zapewniliśmy także każdemu sztabowi miejsce w internecie w postaci spersonalizowanej witryny internetowej. To jest właśnie fenomen społeczeństwa obywatelskiego, który daje siłę i moc Finałowi Orkiestry, z ogromnym wsparciem Mastercard" - mówi Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP.

"Co roku całym sercem wspieramy Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Pomagamy w tym, na czym się najlepiej znamy, czyli dostarczmy nowoczesne narzędzia, mające ułatwić pracę wolontariuszom, a darczyńcom przyłączenie się do zbiórki. Wierzymy, że w czasie najbliższego Finału uda się za ich pomocą uzbierać jeszcze więcej dla najmłodszych potrzebujących. W tym roku zaangażujemy się też personalnie i 13 stycznia sami zostaniemy wolontariuszami - wyjdziemy na ulice z terminalami, by pomóc w kwestowaniu" - powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to szeroko zakrojona impreza masowa przeprowadzana w krótkim czasie i wymagająca tym samym prostych, szybkich, niezawodnych oraz zasięgowych rozwiązań zarządczo-komunikacyjnych.

Jak pokazuje ostatnie badanie "Komunikacja SMS w Polsce" narzędziem, które odpowiada na te potrzeby jest SMS.

Krótka i treściwa forma wiadomości oraz natychmiastowość zarówno przekazu jak i odbioru pozwalają na globalną komunikację między organizatorami, sztabami czy wolontariuszami w czasie rzeczywistym, wpływając tym samym na sprawniejszą realizację założonych zadań. - SMS-y pozwalają znacznie szybciej dotrzeć z ważnymi komunikatami do naszych odbiorców, czyli 1700 Szefów Sztabów 27.

Finału WOŚP. Od kilku lat widzimy, że skuteczność SMS-ów jest bardzo wysoka, ponieważ każdy nosi przy sobie telefon, a komunikacja zbiorcza ułatwia dotarcie do dużej grupy odbiorców w jednym momencie - mówi Anna Ulanowska z Działu Obsługi Sztabów.

Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy wymaga komunikacji masowej, która zadziała niezwłocznie w sytuacji dynamicznej. Jak wyjaśnia Jagoda Czerwiec, młodsza specjalistka ds. komunikacji, członek redakcji internetowej WOŚP

- Dzięki masowej wysyłce SMS możemy natychmiast wysłać informację do wszystkich wolontariuszy, którzy z nami współpracują. Ta forma komunikacji jest dostępna dla każdego, a ponadto nie jest przeładowana informacjami (tak jak wiadomości wysyłane za pomocą Internetu). To wszystko sprawia, że zadania, które powinny zostać wykonane natychmiast, są rzeczywiście od razu realizowane.

Podczas ostatniej zbiórki kwota zebrana przez WOŚP wyniosła ponad 126 milionów złotych, zaś z samych SMS-ów Premium ponad 3 miliony złotych.

Mimo wielu możliwości wsparcia akcji (wpłaty do puszek, aukcje internetowe, przelewy bankowe i inne) darczyńcy z każdym rokiem coraz chętniej przekazują datki właśnie za pomocą SMS-ów. Jak pokazuje wspomniane już badanie zrealizowane przez Platformę SerwerSMS.pl aż 72,1 % respondentów deklaruje, że korzysta z tego typu wiadomości do wsparcia akcji charytatywnych, doceniając szybkość i łatwość takiego rozwiązania.

- Telefony mamy dzisiaj niemal wszyscy. Gdziekolwiek jesteśmy możemy wspomóc ulubioną organizację charytatywną poprzez wysyłkę SMS-a Premium. Jest to jedna z najprostszych i najszybszych form wsparcia NGOsów, dlatego warto wdrożyć je w swoich organizacjach. SerwerSMS.pl kolejny raz pomaga nam integrować wszystkie wysłane przez darczyńców SMS-y i na bieżąco informować, ile osób zaangażowało się w już we wsparcie WOŚP - wyjaśnia Małgorzata Mysłek, koordynator projektów Fundacji WOŚP.

Jak pokazuje przykład WOŚP, mimo pojawiających się wciąż nowych i rozwijających się technologii SMS-y gwarantują bezpośrednie, skuteczne, a przy tym tanie dotarcie do odbiorcy.

- Cieszymy się mogąc wspierać swoimi zasobami tak wielką imprezę jak WOŚP i mając swój udział zarówno w procesie jej organizacji, jak i zbiórki datków na szczytne cele - mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager w SerwerSMS.pl. Wyniki naszej wieloletniej współpracy pokazują, że z pozoru proste i używane do komunikacji prywatnej narzędzie, doskonale sprawdza się w biznesie czy właśnie działalności charytatywnej, wpływając na naprawdę spektakularne efekty akcji. Zawsze na koniec przedsięwzięcia przekazujemy organizatorom dane o liczbie darczyńców, którzy w ten sposób wsparli akcję - dodaje.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: WOŚP | wolontariusze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »