Zabezpiecz się przed utratą oszczędności całego życia

Aż 41 proc. Polaków otrzymało mail wyłudzający hasło do konta bankowego, a 32 proc. przez nieuwagę pobrało za pośrednictwem takiego maila szkodliwe oprogramowanie lub plik. Bankowcy przestrzegają - taki błąd może kosztować nas utratę wszystkich oszczędności. Jak się przed nim zabezpieczyć?

- Przestępcy usiłują wyłudzić hasła do kont, podszywając się pod instytucje finansowe albo firmy kurierskie. Wysyłają fałszywe maile, przekierowujące do niebezpiecznych stron lub zawierające w załączniku zawirusowane pliki. Ich pobranie może skutkować zainstalowaniem oprogramowania szpiegującego, które udostępni hakerom nasze dane - ostrzega w rozmowie z serwisem infoWire.pl Magdalena Lejman z PKO Banku Polskiego.

Banki nigdy nie proszą o podanie żadnych danych drogą mailową ani SMS-ową. Również otrzymanie informacji o konieczności zalogowania się do banku od razu powinno wzbudzić naszą czujność.

Reklama

- Podczas logowania upewniajmy się, że adres strony internetowej jest poprawny i rozpoczyna się literami https, które oznaczają szyfrowanie. Obok powinien znajdować się symbol kłódki, świadczący, że połączenie jest zabezpieczone certyfikatem - podkreśla specjalistka.

Warto też ustawić powiadomienia informujące o ruchu na naszym koncie. W przypadku, gdy jako narzędzia autoryzacyjnego używamy kodów SMS, koniecznie sprawdzajmy, czy treść zlecanej dyspozycji zgadza się z treścią wiadomości tekstowej.

Jeśli już weszliśmy w niebezpieczny link lub korzystaliśmy z konta na zawirusowanym komputerze, jak najszybciej powiadommy o tym zdarzeniu bank oraz policję.

Pobierz darmowy PIT 2015

infoWire.pl
Dowiedz się więcej na temat: konto bankowe | wyłudzenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »