Amerykanie zezwalają na podgrzewacze tytoniu

Urządzenia podgrzewające tytoń "przyczyniają się do ochrony zdrowia publicznego", ponieważ wytwarzają "mniej toksyn niż tradycyjne papierosy" - ogłosiła Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) wydając oficjalną zgodę na ich sprzedaż w Stanach Zjednoczonych.

Dzięki decyzji Amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków, amerykańscy palacze otrzymają dostęp do innowacyjnych produktów alternatywnych do tradycyjnych papierosów, które mimo świadomości szkodliwości i coraz ostrzejszych regulacji wciąż pali ponad 40 milionów Amerykanów. Podobne decyzje zapadły m.in. w wielkiej Brytanii, gdzie Public Health England zaleca palaczom, którzy nie są w stanie zerwać z nałogiem, przejście na mniej szkodliwe alternatywy, jak wystandaryzowane e-papierosy czy podgrzewacze tytoniu.

Technologia IQOS polega na podgrzewaniu tytoniu w temperaturze dużo niższej niż spalania. Wytwarzany aerozol zawiera nikotynę oraz średnio 90-95 proc. mniej szkodliwych substancji niż dym papierosowy.

Reklama

Rozpoczęcie własnych, dwuletnich badań i analiz nad podgrzewaczami tytoniu amerykańska agencja poprzedziła przeglądem podobnych dokonanych na całym świecie. W Polsce przeprowadził je m.in. Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego Polskiej Akademii Nauk. Wynika z nich, że substancje, które powstają podczas podgrzewania tytoniu, są o wiele mniej szkodliwe niż te uwalniające się podczas palenia papierosów.

Badania i analizy FDA wykazały m.in., że po IQOS sięgać będą nie nowi, tylko nałogowi palacze. Ci, którzy przestawią się na nie "będą mieli zmniejszoną ekspozycję toksyczną, co prawdopodobnie doprowadzi do zmniejszenia ryzyka chorób związanych z tytoniem" - zapewnia w uzasadnieniu do decyzji FDA.

Pierwsze urządzenia, które podgrzewają tytoń zamiast go spalać, należące do Philipa Morrisa będzie można kupić w sklepach IQOS w Atlancie. - To kamień milowy - tak nazwał autoryzację FDA Andre Calantzopoulos, dyrektor generalny Philip Morris International.

Zgodnie z decyzją FDA, IQOS-y Philipa Morrisa będą podlegały takim samym ograniczeniom w reklamie co tradycyjne papierosy. Będą też musiały nosić etykiety ostrzegawcze. Amerykańska agencja wprowadziła też ograniczenia dotyczące sposobu komercjalizacji tych produktów w internecie i za pośrednictwem mediów społecznościowych.

IQOS jest dostępny w większości krajów europejskich, a także Japonii, Korei Południowej. To flagowy produkt "przyszłości bez dymu" - wizji Philipa Morrisa, której celem jest zastąpienie tradycyjnych papierosów innowacyjnymi produktami bezdymnymi i pomoc palaczom w przejściu na mniej szkodliwe produkty. IQOS jest pierwszym i jedynym dotychczas systemem podgrzewającym tytoń, który uzyskał autoryzacje FDA na sprzedaż w USA.

e.w.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: e-papierosy | zdrowie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »