E-podpis: Mała firma może przez rok zaoszczędzić 4887 złotych

Jakie namacalne korzyści przynosi firmie zastosowanie podpisu elektronicznego? Ile pozwala zaoszczędzić? Sprawdziliśmy!

Jak na swojej stronie podaje Ministerstwo Gospodarki, z podpisu elektronicznego aktywnie korzysta już ponad 318 182 użytkowników (Statystyka aktywnych certyfikatów kwalifikowanych - luty 2015, Podpis elektroniczny, www.mg.gov.pl). Zestawienie pokazuje, że coraz więcej przedsiębiorców w Polsce jest świadomych korzyści, jakie przynosi im zastosowanie e-podpisu w biznesie.

Więcej czasu dla biznesu i lepsze zarządzanie pracownikami

Oszczędność czasu własnego i pracowników to powód, dla którego 30 proc. przedsiębiorców zdecydowało się na zastosowanie podpisu elektronicznego w swoich firmach (Wyniki najnowszych badań w sektorze SMB, Certum Asseco Data Systems, dawniej: Unizeto Technologies SA, 2015). Efektywnemu zarządzaniu biznesem sprzyja łatwość używania i rozległość zastosowań tego rozwiązania.

Reklama

Jak pokazała analiza, 98 proc. małych i średnich firm uważa, że codzienne posługiwanie się e-podpisem jest proste. Nic dziwnego - podpisywanie e-dokumentów elektronicznie polega na tym, że w dedykowanej aplikacji wybieramy pismo, które chcemy opatrzyć e-sygnaturą i klikamy "podpisz". Poza tym, e-dokument podpisuje się jeden raz, więc możemy zapomnieć o tym, czym są parafki.

Wraz z wprowadzeniem e-podpisu eliminujemy szereg czasochłonnych czynności, jak np. stanie w kolejkach w urzędzie. Podpisem elektronicznym można sygnować e-pisma (umowy, faktury) online, 24/7/365. Elektroniczne podpisywanie wyklucza zawieruszenie e-dokumentów w księgowości czy zaginięcie podczas przesyłki, a więc niedoręczenie w terminie. W związku z tym znika problem wydłużania się procesu zapłaty za fakturę.

Generowanie oszczędności

Rozwiązanie, jakim jest e-podpis, pozwala przede wszystkim optymalizować koszty prowadzenia biznesu. Przykładowo, jeśli generowanie jednego papierowego pisma wynosi 9,25 zł/dziennie (przy wysyłce pocztą, nie kurierem), to mała firma, która wytwarza ich 50, miesięcznie zapłaci za to 460 zł. Gdy po zastosowaniu e-podpisu wyeliminuje koszty zakupu: papieru, tonera, koperty, znaczka i druku, trochę więcej (480 zł) wyda... przez cały rok.

Czego potrzebujemy, by zacząć używać e-podpisu w firmie?

- Do stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego potrzebny jest zestaw, który składa się z: czytnika kart o wielkości pendrive'a, karty kryptograficznej, na której wgrany jest certyfikat właściciela, wyglądającej jak karta SIM do telefonu, oraz dedykowanego oprogramowania służącego m.in. do składania i weryfikacji e-podpisu - mówi Mariusz Janczak z Certum Asseco Data Systems.

Dowiedz się więcej na temat: podpis elektroniczny | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »