Etykietą w nadwagę

Jak jeść, żeby nie przytyć? Już niebawem dowiemy się tego z opakowań najbardziej popularnych produktów. Do walki z otyłością ruszają m. in. Nestle, Coca-Cola, Goplana i Hellmanns - zapowiada "Życie Warszawy".

Jak jeść, żeby nie przytyć? Już niebawem  dowiemy się tego z opakowań najbardziej popularnych produktów. Do  walki z otyłością ruszają m. in. Nestle, Coca-Cola, Goplana i  Hellmanns - zapowiada "Życie Warszawy".

- Z roku na rok rośnie liczba osób, które z powodu otyłości nie mogą nawet samodzielnie się poruszać. Jedna trzecia warszawiaków to grubasy. Aż dwadzieścia procent z nich to dzieci - alarmuje prof. Krzysztof Krygier z Wydziału Technologii Żywienia SGGW. Jego zdaniem największy wpływ na tę sytuację ma nasz sposób odżywiania.

Polska Federacja Producentów Żywności i Główny Inspektorat Sanitarny zdecydowały się to zmienić. Po ich interwencji, żywnościowe koncerny wprowadzają na opakowania specjalne symbole. Mają one pokazywać ile kalorii, cukru, tłuszczu, kwasów tłuszczowych i sodu, a więc najbardziej niebezpiecznych dla zdrowia składników, znajduje się w produktach, po które sięgamy.

Reklama

- Znakowanie produktów spożywczych wartością GDA (procent zalecanego spożycia) jest bardzo ważnym elementem edukacji żywieniowej i kolejnym, obok diety i uprawiania sportu, krokiem w walce z otyłością - mówi Andrzej Gantner z PFPŻ. Jego zdaniem wyniki akcji wstępnie będzie można ocenić za pół roku.

PAP/Życie Warszawy
Dowiedz się więcej na temat: coca cola | 'Życie Warszawy' | Coca-Cola | "Życie Warszawy"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »