Johnson & Johnson otwiera w Warszawie swoje pierwsze naukowo-badawcze centrum doskonałości

Firma Johnson & Johnson Poland, spółka należąca do grupy Johnson & Johnson Family of Consumer Companies, uroczyście otworzyła w Warszawie Globalne Centrum Badań i Rozwoju Biomedycznej Informacji Sektora Konsumenckiego (CoBIC), podkreślając tym swoje zaangażowanie w rozwój i badania nad innowacjami.

CoBIC to pierwsze naukowo-badawcze centrum doskonałości sektora konsumenckiego w historii firmy. Do jego głównych zadań należeć będzie przyspieszanie i doskonalenie cyklów innowacji poprzez przetwarzanie, analizowanie i raportowanie informacji niezbędnych do rozwoju swoich produktów.

W CoBIC zatrudnienie znajdą eksperci w obrębie biznesu, nauki i analizy danych. Ich praca koncentrować się będzie na rozwoju, rejestracji i wprowadzaniu do sprzedaży nowych produktów z zakresu zdrowia i higieny osobistej firmy Johnson & Johnson na całym świecie. Nowoczesna siedziba CoBIC zapewniać będzie wsparcie w obszarach regulacji, operacji klinicznych, laboratoryjnych systemów informacyjnych oraz spraw medycznych. Placówka stanowić będzie niezwykle ważny punkt kontaktowy dla wszystkich oddziałów firmy na całym świecie.

Reklama

- Polska posiada ogromną pulę niezwykle utalentowanych pracowników i jest miejscem, w którym nieustannie rozwija się innowacje - powiedział Frank Konings, dyrektor operacyjny Johnson & Johnson Consumer "Dodatkowo, godziny pracy w Polsce nakładają się na godziny pracy we wszystkich naszych centrach badawczo-rozwojowych na całym świecie, co zdecydowanie pomaga w globalnej integracji i usprawnieniu pracy. Inaugurując CoBIC, chcemy stać się integralną częścią podmiotów rozwijających naukowy potencjał Polski i tworzyć większą wartość dla tych, którym służymy na całym świecie".

Polski, 38-milionowy rynek zbytu jest jednym z największych w Unii Europejskiej . Korzystna lokalizacja w centrum kontynentu umożliwia optymalny eksport towarów i usług do wszystkich krajów europejskich i dotarcie do ponad 500 milionów konsumentów. Johnson & Johnson ściśle współpracowało z Urzędem m.st. Warszawy, by otworzyć i rozbudować kampus CoBIC na terenie centrum biznesowego Wiśniowy Business Park. Dzięki temu możliwe było stworzenie dodatkowej, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie placówki, stacji rowerów miejskich, umożliwiającej zatrudnionym wygodny dojazd do pracy.

- Tworzenie innowacji jest jednym z kluczowych celów nowej strategii dla Warszawy do roku 2030. Tym bardziej cieszy nas, że kolejna duża firma zdecydowała się skorzystać z potencjału naukowo-

-badawczego oferowanego przez Warszawę - powiedział Michał Olszewski, zastępca prezydent Warszawy. - Ten rodzaj inwestycji jest niezwykle istotny nie tylko ze względu na tworzenie nowych, wyspecjalizowanych miejsc pracy, ale ma również stymulujący wpływ na całe środowisko badawczo-rozwojowe. Wierzymy, że CoBIC przyciągnie nowe talenty, które zwiększą potencjał branży w tej części Europy.

Za opracowanie strategii i działanie CoBIC odpowiada Jean-François Porracchia, poprzedni szef ośrodka badawczo-rozwojowego firmy w Val de Reuil we Francji, który w Johnson & Johnson pracuje od 19 lat. On i jego zespół byli silnie wspierani przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu, która zapewniła profesjonalne doradztwo lokalizacyjne na wszystkich etapach procesu decyzyjnego i ułatwiła akomodację Johnson & Johnson Consumer w Warszawie.

- Inwestycja Johnson & Johnson dowodzi, że innowacyjne projekty o strategicznym znaczeniu można z sukcesem realizować w Polsce. Mamy bardzo dobrze wykształconych ludzi, którym chce się pracować i tworzyć wartość dodaną dla polskiej gospodarki - powiedział Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Jak zauważył, sektor nowoczesnych usług (BSS) zatrudnia 280 tys. osób, a ponad 36 tys. pracuje w centrach o charakterze badawczo-rozwojowym.

CoBIC będzie współdzielić swoją przestrzeń z innymi zespołami zatrudnionymi w Johnson & Johnson (m.in. z firmy Janssen i działów sprzętu medycznego). Docelowo w CoBIC zatrudnienie znajdzie 90 osób.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »