Poczta Polska chce przejąć producenta automatów paczkowych

Poczta Polska myśli o przejęciu spółki Pakomatic, producenta samoobsługowych automatów paczkowych montowanych m.in. w blokach - pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu".

Poczta Polska myśli o przejęciu spółki Pakomatic, producenta samoobsługowych automatów paczkowych montowanych m.in. w blokach - pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu".

Gazeta informuje, że narodowy operator właśnie ogłosił przetarg na przeprowadzenie due diligence i wycenę spółki Pakomatic. "Analizujemy funkcjonujące na rynku rozwiązania w obszarze ostatniej mili. Jednym z nich jest podmiot, z którym podjęliśmy współpracę w ramach programu GammaRebels" - mówi cytowana przez dziennik Justyna Siwek, rzeczniczka Poczty Polskiej.

Jak czytamy w "Pulsie Biznesu" GammaRebels to program organizowany przez Pocztę Polska z HardGamma Ventures, w którym ponad dwa lata temu z 80 start-upów wybrano dziewięć najciekawszych. Wśród nich był właśnie Pakomatic, białostocki producent automatów paczkowych.

Reklama

Gazeta dodaje, że urządzenia tej firmy są stawiane bezpośrednio w budynkach wielorodzinnych w porozumieniu ze spółdzielniami, lub wspólnotami, podobnie jak tradycyjne skrzynki na listy. W efekcie współpracy Poczty Polskiej z Pakomatikiem w apartamentowcu na warszawskim Żoliborzu pojawił się pierwszy automat.

"Puls Biznesu" informuje, że Pakomatic został założony w 2016 roku. Ubiegły rok spółka zamknęła sprzedażą na poziomie 131,6 tys. zł, czyli ponad czterokrotnie wyższą niż rok wcześniej. "Urządzenia do budynków sprzedajemy od września ubiegłego roku. Ten rok zakończymy 20 wdrożeniami. Coraz częściej współpracujemy z architektami i deweloperami, więc nierzadko projektujemy automaty z terminem dostawy np. za dwa lata" - mówi cytowany przez gazetę prezes białostockiej spółki Łukasz Łapiński.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »