"Puls Biznesu": Biurokracja kontra Morawiecki
Projekt skrócenia z 50 do 10 lat okresu przechowywania przez firmy dokumentów pracowniczych napotkał silny opór urzędników - pisze "Puls Biznesu".
Jak czytamy w gazecie, propozycja znacznego skrócenia okresu obowiązkowego przechowywania przez pracodawców wszelkich akt i dokumentów potwierdzających zatrudnienie jest bardzo ważnym elementem planu Morawieckiego. Obecnie okres ten w Polsce jest najdłuższy w Europie. Ministerstwo Rozwoju zaproponowało skrócenie tego czasu i umożliwienie przechowywania akt również w formie elektronicznej.
Ministerstwo pracy twierdzi jednak, że projekt zmniejszy możliwość korzystania z dowodów, jakimi są akta pracownicze, co ograniczy skuteczność dochodzenia świadczeń emerytalno-rentowych.
Z kolei jeden z wiceministrów spraw wewnętrznych postuluje, aby w przypadku policji, BOR, straży pożarnej i granicznej okres przechowywania akt był nie krótszy niż 30 lat.
Ministerstwo Finansów również uważa, że 10-letni okres jest zbyt krótki, proponując przynajmniej 20-letni.
Przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego twierdzi z kolei, że dokumentacja pracownicza powinna być przechowywana co najmniej przez 25 lat.
Więcej na ten temat w "Pulsie Biznesu".