"Puls Biznesu": Lody rozgrzewają, zamiast chłodzić

Na rynku pojawiło się zbyt dużo nowych graczy - ostrzega branża. Ktoś będzie musiał za to zapłacić - pisze piątkowy "Puls Biznesu" w tekście dotyczącym produkcji lodów.

Dziennik na początku roku podawał, że na rynku lodów jest już "trochę ciasno", a ma się na nim pojawić jeszcze kilku graczy. Ostatecznie tych nowych jest aż czterech.

- Jest bardzo ciasno i ktoś tego nie wytrzyma. Lodówka w sklepie jest w stanie pomieścić ograniczoną liczbę produktów. Jeśli wchodzi tylu nowych graczy, to kosztem kogoś innego - powiedział gazecie przedstawiciel jednej z największych polskich firm produkującej lody. Potwierdził tę opinię przedstawiciel innej firmy.

Z ostatnich danych wynika, że trzech największych producentów zwiększyło udziały i ma ponad 60 proc. rynku, co wskazuje na konsolidację. Jednocześnie pojawiają się nowi gracze. Świetny produkt i dobra marka nie wystarczają jednak do osiągnięcia sukcesu w produkcji i sprzedaży lodów - informuje "PB".

Reklama

Jeden z producentów lodów zauważa w rozmowie z dziennikiem, że przez ostatnie lata konsumpcja w Polsce znacząco się zmieniła. "U nas, w odróżnieniu od innych krajów, to wciąż kategoria typowo letnia. Polacy zimą nie jadają lodów - za prawie 90 proc. ich sprzedaży odpowiada sześć cieplejszych miesięcy roku" - pisze gazeta.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: lody
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »