Wynajem długoterminowy zyskuje w czasach niepewności

Mimo europejskiego kryzysu i coraz gorszych wyników krajowej gospodarki, polski rynek Car Fleet Management (CFM) ma się dobrze i wciąż notuje wzrost. "Biorąc pod uwagę wyniki branży wynajmu długoterminowego w 2012 roku, możemy powiedzieć, że obrany przez sektor CFM kierunek rozwoju usług i produktów finansowych jest jak najbardziej trafiony" - mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.

Mimo europejskiego kryzysu i coraz gorszych wyników krajowej gospodarki, polski rynek Car Fleet Management (CFM) ma się dobrze i wciąż notuje wzrost. "Biorąc pod uwagę wyniki branży wynajmu długoterminowego w 2012 roku, możemy powiedzieć, że obrany przez sektor CFM kierunek rozwoju usług i produktów finansowych jest jak najbardziej trafiony" - mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.

Trudna sytuacja polskiego rynku motoryzacyjnego, nie przekłada się na kryzys w branży leasingowej. Mimo że producenci aut odnotowują spadek sprzedaży, liczba klientów firm wynajmujących pojazdy stale wzrasta. "Przewiduję, że kondycja firm CFM nie powinna zostać zachwiana, z powodu słabnącej sprzedaży nowych samochodów. Mimo, że w przypadku klientów indywidualnych zainteresowanie kupnem nowego samochodu rzeczywiście spada, firmy nadal chętnie kupują auta do swoich flot i co ważne - coraz częściej wybierają rozwiązanie w postaci usług wynajmu długoterminowego floty" - zauważa Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.

Reklama

Co jest powodem tak szerokiego zainteresowania firm usługami sektora CFM? W trudnych czasach kluczowe znaczenie dla klientów ma minimalizacja ryzyka związanego z zarządzaniem flotą i możliwość przeniesienia go na dostawcę. Równie ważnym argumentem dla przedsiębiorców jest brak konieczności zamrażania własnych środków finansowych. Co więcej, raty wynajmu stanowią koszt uzyskania przychodu - zmniejszają podstawę opodatkowania, poprawiając tym samym płynność finansową firmy.

Są to solidne argumenty, które trafiają do firm z sektora MSP. Oferta długoterminowego wynajmu pojazdów budzi ich coraz większe zainteresowanie. Małe i średnie przedsiębiorstwa (mając flotę liczącą kilka, czy kilkanaście samochodów), korzystając z usługi wynajmu długoterminowego nie są już traktowane jak klient detaliczny i coraz częściej korzystają z takich samych usług i rabatów, jak duże floty.

Mimo hamującej gospodarki krajowej branża CFM nie obawia się stagnacji. Ubiegły rok rynek flotowy zamknął kilkuprocentowym wzrostem. Siłą napędową tej branży długo jeszcze będzie udział leasingu w finansowaniu inwestycji. Zatem i prognozy na nowy 2013 rok są optymistyczne. "Nie obawiamy się o generalny potencjał wzrostu branży wynajmu długoterminowego w Polsce w 2013 roku.

W zależności od sytuacji gospodarczej wzrost sektora CFM może oscylować wokół stabilnych 10%" - prognozuje Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.

Wpływ na to ma także coraz chętniej wybierany produkt Full service Leasing - elastyczna, często "szyta na miarę" oferta firm CFM, która obejmuje wiele usług dodatkowych, takich jak np. własne ubezpieczenie, własny system likwidacji szkód, który nie wymaga pośredników, czy szkolenia z bezpiecznej jazdy dla pracowników użytkujących pojazdy firmowe.

Potencjał polskiego sektora wynajmu długoterminowego jest ogromny. Kompleksowe i nastawione na minimalizację kosztów usługi nie tylko zwiększają satysfakcję klientów, ale pozwalają też snuć optymistyczne prognozy dla branży flot samochodowych na rok 2013.

Dowiedz się więcej na temat: polski rynek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »