Zmiany Google: Czy nowa aktualizacja wpłynie na spadek ruchu?

21 kwietnia 2015 r. zostanie wprowadzony algorytm Google, który będzie oceniać zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi. Zapowiadana zmiana nie jest jednak dużą rewolucją. Gigant z Doliny Krzemowej już od jakiegoś czasu przyzwyczaja webmasterów i projektantów stron do technik mobile.

Urządzenia mobilne (smartfony, PDA), umożliwiające przeglądanie stron internetowych, są dostępne na rynku już od dawna, jednak stosowane na stronach www technologie utrudniały korzystanie z tej funkcjonalności. Strony zawieszały telefon lub powodowały, że działał on bardzo powoli. Projektanci witryn radzili sobie z tym problemem, tworząc np. uproszczone wersje stron, jednak ich intuicyjność oraz wygląd nie miały zbyt wielu zwolenników. Wydajniejsze urządzenia, ekspansja systemu Android, wzrost ilości aplikacji na urządzenia mobilne spowodowały, że coraz częściej zwykli użytkownicy zaczęli wykorzystywać smartfon do innych celów niż tylko sprawdzenie poczty. O ile wcześniej urządzenia te cieszyły się popularnością wśród specjalistów IT czy biznesmanów, tak teraz służą one praktycznie każdemu i są wykorzystywane w różnych celach: do przeglądania tablicy na Facebooku, sprawdzania pogody, dokonywania zakupów, a także wyszukiwania informacji w mobilnej wersji wyszukiwarki Google.

Reklama

Główne zmiany Google związane z urządzeniami mobilnymi

Google widząc, jak szybko rośnie ilość użytkowników mobilnych, postanowił stopniowo wprowadzać zmiany do swojego algorytmu i narzędzi, takie jak:

1. Wprowadzenie robota Google dla urządzeń mobilnych.

2. Dodanie funkcjonalności w narzędziu Google Webmaster Tools umożliwiającej pobranie i zobaczenie, jak widzi naszą mobilną wersje strony robot Google.

3. Dodanie funkcjonalności w narzędziu Google Webmaster Tools umożliwiającej zgłoszenie mapy strony mobilnej wersji witryny.

4. Wyświetlanie aplikacji z Google Play w wynikach wyszukiwania.

5. Wyświetlanie map Google oraz firm lokalnych.

6. Wprowadzenie etykiet "na komórki" w wynikach wyszukiwania dla stron przystosowanych do urządzeń mobilnych.

7. Wprowadzenie podziału na urządzenia mobilne i desktopy w narzędziu do optymalizacji szybkości witryny PageSpeed Insights.

8. Dodanie sekcji "zablokowane zasoby" w narzędziu Google Webmaster Tools (w związku z nowymi zaleceniami Google, aby nie blokować zasobów CSS, JavaScript robotom wyszukiwarki).

9. Dodanie sekcji "Obsługa na urządzeniach mobilnych" w narzędziu Google Webmaster Tools.

10. Udostępnienie webmasterom narzędzia Google Mobile Friendly Test do sprawdzania, czy strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych.

11. Rozbudowa grafu wiedzy w wynikach wyszukiwania (knowledge graph).

12. Aktualizacja i integracja innych usług w ramach wyszukiwarki (Google Maps, Google Moja Firma, Google Flights, Google Voice Search, Google Now).

Tymczasem powstały również: dokumentacja, wytyczne i lista dobrych praktyk dla webmasterów. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, jakie warunki należy spełniać, aby strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych.

Dlaczego warto inwestować w strony, które są mobile friendly?

75 proc. użytkowników preferuje witryny przystosowane do urządzeń mobilnych, z czego 96 proc. użytkowników deklaruje, że ciągle napotyka witryny nieprzystosowane do ich urządzeń. To ogromna szansa dla firm i informacja, że potencjał użytkowników mobilnych nie został jeszcze w pełni odblokowany. Brak strony mobilnej powoduje, że użytkownicy wracają do wyników wyszukiwania, aby znaleźć inną stronę. Szybkość uzyskania informacji jest więc najważniejszym czynnikiem - strony nieprzystosowane do urządzeń mobilnych utrudniają nawigację i wyszukiwanie informacji wewnątrz witryny. Brak strony mobilnej wpływa również na reputację marki i powoduje frustrację wśród użytkowników.

Jak przygotować się na nadchodzące zmiany algorytmu? Zapraszamy do zapoznania się z e-bookiem, z którego dowiesz się, jak przygotować witrynę pod mobile.

Pobierz e-booka

Dowiedz się więcej na temat: Google | aktualizacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »