Analitycy: Sprzedaż LfL Biedronki w IV kw. wyższa o 10 proc.
Analitycy Haitong Banku prognozują, że sprzedaż LfL (w sklepach porównywalnych, Like-for-Like, LfL) Biedronki w IV kw. 2016 roku wzrosła o 10 proc. (8,5 proc. w III kw. ) głównie na skutek kampanii promocyjnych firmy i dodatkowego dochodu, którym dysponowali klienci sieci.
Zdaniem analityków, cały rok Biedronka powinna zakończyć 9-proc. wzrostem LfL i marżą EBITDA (przychody minus koszty operacyjne bez amortyzacji i deprecjacji) na poziomie 7,2 proc. (wzrost o 22 punkty procentowe).
Nowa oferta Jeronimo Martins (szerszy asortyment, nowy layout sklepów) idzie w parze z bardziej agresywną strategią promocyjną wdrożoną przez nowe szefostwo sieci, co pozwoliło zwiększyć udziały rynkowe Biedronki do 17,5 proc. (o 100 punktów procentowych).
To oznacza, że sieć może być w stanie zebrać ok. 40 proc. wzrostu przypisanego całemu rynkowi handlowemu w Polsce.
W długiej perspektywie Biedronka wydaje się zwycięzcą - jest graczem numer 1., z 3-krotną przewagą nad konkurentem zajmującym 2. pozycję, co w połączeniu z operowaniem na najbardziej perspektywicznym rynku europejskim, daje szanse na wysokie przychody w kolejnych latach. [..]