Analitycy: Sprzedaż LfL Biedronki w IV kw. wyższa o 10 proc.

Analitycy Haitong Banku prognozują, że sprzedaż LfL (w sklepach porównywalnych, Like-for-Like, LfL) Biedronki w IV kw. 2016 roku wzrosła o 10 proc. (8,5 proc. w III kw. ) głównie na skutek kampanii promocyjnych firmy i dodatkowego dochodu, którym dysponowali klienci sieci.

Zdaniem analityków, cały rok Biedronka powinna zakończyć 9-proc. wzrostem LfL i marżą EBITDA (przychody minus koszty operacyjne bez amortyzacji i deprecjacji) na poziomie 7,2 proc. (wzrost o 22 punkty procentowe).

Nowa oferta Jeronimo Martins (szerszy asortyment, nowy layout sklepów) idzie w parze z bardziej agresywną strategią promocyjną wdrożoną przez nowe szefostwo sieci, co pozwoliło zwiększyć udziały rynkowe Biedronki do 17,5 proc. (o 100 punktów procentowych).

To oznacza, że sieć może być w stanie zebrać ok. 40 proc. wzrostu przypisanego całemu rynkowi handlowemu w Polsce.

W długiej perspektywie Biedronka wydaje się zwycięzcą - jest graczem numer 1., z 3-krotną przewagą nad konkurentem zajmującym 2. pozycję, co w połączeniu z operowaniem na najbardziej perspektywicznym rynku europejskim, daje szanse na wysokie przychody w kolejnych latach. [..]

dlahandlu.pl

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »