Autosan po raz piąty wystawiony na sprzedaż

Będącą w upadłości fabryka Autosan z Sanoka (Podkarpackie) po raz piąty została wystawiona na sprzedaż. Cena wywoławcza wynosi 37 mln zł. Zainteresowane podmioty mogą składać oferty kupna firmy do 10 kwietnia br.

Jak wynika z ogłoszenia syndyka masy upadłościowej sanockiej spółki, przedsiębiorstwo sprzedawane jest w całości. Podmioty zainteresowane kupnem Autosanu muszą złożyć pisemne oferty kupna oraz wpłacić wadium w wysokości 500 tys. zł. Otwarcie ofert zostało zaplanowane na 14 kwietnia br.

Jest to już piąty przetarg na sprzedaż sanockiej fabryki. W pierwszym, ogłoszonym w maju 2014 r., cena wywoławcza wynosiła ponad 56 mln zł. Jednak nikt nie zdecydował się wtedy złożyć oferty. W drugim przetargu cena została obniżona do 50 mln zł. Wpłynęła co prawda jedna oferta, została jednak odrzucona, bo oferent nie wpłacił wadium.

Reklama

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT

W trzecim przetargu na sprzedaż Autosanu cena wywoławcza wynosiła 48 mln zł, nie wpłynęła w nim jednak żadna oferta. Podobnie w czwartym przetargu, w którym cena wynosiła 40 mln zł.

Fabryka sprzedawana jest z wyłączeniem zapasów, których cena będzie ustalana oddzielnie. Jeden z zapisów przetargu dotyczy również kontynuacji produkcji autobusów w sanockiej fabryce przez nowego nabywcę.

Obecnie na linii produkcyjnej znajduje się 20 autobusów. Autosan produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów. W ub.r. zakład sprzedał 50 autobusów; obecnie zatrudnia ok. 360 osób.

Niedawno syndyk poinformował na konferencji prasowej, że fabryka uzyskała homologację na produkcję miejskich autobusów SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.

Gdzie szukać informacji o pieniądzach z funduszy europejskich?

Fabryka jest w upadłości likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r.

Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »