Biedronka podwyższa pensje. W tym roku w płace inwestuje ponad 80 mln złotych

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, podwyższa wynagrodzenia swoich pracowników od 1 kwietnia br. Pensja kasjera-sprzedawcy z trzyletnim stażem pracy w JMP zwiększa się z 2200 zł brutto do 2450 zł brutto. W związku z kwietniową podwyżką firma w 2016 r. zainwestuje w wynagrodzenia pracowników dodatkowo ponad 80 mln złotych.

Najniższe wynagrodzenie, czyli pensja dla rozpoczynających pracę w sklepach Biedronka, będzie wynosić 2250 zł brutto. W miarę wydłużania się stażu pracy, pensja sprzedawcy-kasjera wzrasta. Ponadto pracownicy sklepów mają możliwość otrzymywania miesięcznych premii nawet do 350 zł miesięcznie. W ubiegłym roku średnio miesięcznie objętych premiami było ponad 80 proc. zatrudnionych w sieci.

Ustanowienie wynagrodzenia wejściowego w sieci Biedronka na poziomie 2250 zł brutto oznacza jego podwyżkę w stosunku do dotychczasowego poziomu (2000 zł brutto) o 12,5 proc. Należy również podkreślić, że wynagrodzenie obowiązujące w Biedronce od kwietnia br. będzie wyższe o blisko 22 proc. od aktualnej minimalnej pensji w kraju.

Reklama

JMP oferuje zatrudnionym również jeden z najbogatszych pakietów dodatków pozapłacowych. Firma jest największym prywatnym pracodawcą w kraju, który zatrudnia ponad 55 000 osób w oparciu o umowę o pracę.

- - - - -

4 marca br. Interia informowała: JM chce eksportować brand Hebe na rynki zagraniczne

Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, przy okazji ogłoszenia wyników firmy za 2015 r. ujawnił niektóre plany inwestycyjne spółki. Szef JM zdradził, że myśli o przeniesieniu polskiego konceptu Hebe na inne rynki - czytamy w "Diario Economico".

Prezes JM widzi potencjał w marce Hebe. Firma szuka odpowiedniej formuły eksportu brandu na zagraniczne rynki.

Ponadto, Grupa zamierza otworzyć w tym roku od 70 do 100 sklepów Ara w Kolumbii. Planowana inwestycja w ten koncept ma wynieść 100 milionów euro.

Pedro Soares dos Santos podczas konferencji prasowej wspomniał również o szansie na kilka akwizycji w Kolumbii. Rynek miło zaskoczył portugalski koncern.

Przypomnijmy, sprzedaż netto Grupy w 2015 r. wyniosła 13,727 mld euro w porównaniu do 12,680 mld euro w 2014 r. Sprzedaż Biedronki to 9,205 mld euro (8,432 mld euro w 2014 r.). Pingo Doce zanotowało sprzedaż w wysokości 3,407 mld euro (3,234 mld euro w 2014 r.), Recheio sprzedało towary za 832 mln euro (799 mln euro w 2014 r.), a sprzedaż pozostałych szyldów to 283 mln euro (215 mln euro w 2014 r.). [...]

- - - - -

Sklepy koncernu Jeronimo Martins pojawią się na stacjach BP

Rozpoczęły się testy sklepu Pingo Doce&Go na stacji BP w Lizbonie. To pierwsza tego typu placówka sieci. Nowy sklep jest elementem dużego projektu Jeronimo Martins, który firma szykuje na rodzimym rynku - podaje WPHiI Lizbona za "Diário Económico".

Na razie nie wiadomo, czy jeśli testy wypadną pomyślnie model współpracy nie zostanie przeniesiony na inne rynki.

Jak opisuje "Diário Económico", możliwości rozwoju są duże, biorąc pod uwagę, że BP posiada w Portugalii 345 stacji benzynowych, co daje 17 proc. udział w rynku dystrybucji paliw.

Strategia Pingo Doce jest odpowiedzią na dwuletnią współpracę między stacjami Galp a sklepami innej sieci handlowej - Continente, należącej do grupy Sonae. Dodatkowo, aby odróżnić się od konkurencji sieć wprowadziła kartę zniżkową "Poupa Mais" (Oszczędzaj Więcej). Zdaniem dziennika, Jerónimo Martins już od kilku lat jest zwolennikiem współpracy ze stacjami benzynowymi.

Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl

Sprawdź: PROGRAM PIT 2015

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »