Kolejne irlandzkie firmy z sektora nowych technologii rozpoczynają działalność na polskim rynku

Kolejne irlandzkie firmy otworzą swoje oddziały a także będą rozszerzać swoją działalność nad Wisłą. Nowi gracze na polskim rynku będą w dniach 4-5 czerwca 2019 r. uczestnikami misji handlowej w Warszawie, która pod przewodnictwem przedstawicieli Enterprise Ireland, irlandzkiej agencji rządowej wspierającej irlandzki eksport, spotka się z przedstawicielami polskich przedsiębiorstw zainteresowanych ich usługami. Przedstawiciele irlandzkiego rządu liczą na dalszy rozwój współpracy między polskimi i irlandzkimi firmami, szczególnie w zakresie nowych technologii.

Teraz wartość polsko-irlandzkiej wymiany handlowej to 3,5 mld euro i rośnie ona 10-15 proc. rocznie. Z różnych analiz wynika także, że polska społeczność w Irlandii jest coraz bardziej aktywna biznesowo. Można dostrzec między innymi coraz więcej przykładów firm założonych przez Polaków i wspieranych finansowo oraz logistycznie przez Enterprise Ireland (odpowiednik Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu).

- Polskę i Irlandię dużo łączy. Obydwa kraje znajdują się w pierwszej piątce najszybciej rozwijających się gospodarek Unii Europejskiej. Relacje między Polską a Irlandią są bardzo silne między innymi dzięki 130 tysiącom Polaków, którzy mieszkają w Irlandii. Są cenionymi pracownikami irlandzkich firm i aktywnie przyczyniają się do naszej sprzedaży eksportowej do Polski i w ogóle regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Irlandia ma mocną pozycję w zakresie innowacji, zajmujemy 1 miejsce w Europie w zakresie wpływu naszego sektora badawczego na podnoszenie wartości ekonomicznej przedsiębiorstw. Irlandzkie innowacyjne rozwiązania z agrotechniki, techniki medycznej i inżynierii są przyjmowane w polskich i międzynarodowych firmach obecnych w Polsce i szerzej pojętym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Chcemy je szerzej pokazać w czasie naszej misji handlowej - komentuje Marina Donohoe, regionalna dyrektor Enterprise Ireland.

Reklama

W czasie dwudniowej wizyty Polskę odwiedzą między innymi przedstawiciele firm Xtremepush oraz Bidrecruit - irlandzkich startupów, które otwierają swoje biura w Polsce. Xtremepush to firma, która umożliwia swoich klientom zwiększenie sprzedaży dzięki zastosowaniu nowych, cyfrowych kanałów sprzedaży i marketingu. Bidrecruit to operator platformy internetowej, która ułatwia rekrutację specjalistów w takich branżach jak hotelarska i logistyczna.

"Otwarcie naszego polskiego biura jest kolejnym niezwykle pozytywnym krokiem dla nas, w czasie gdy kontynuujemy naszą globalną ekspansję. Pozwoli nam to wzmocnić naszą pozycję handlową w regionie, a także zapewni wsparcie dla naszych obecnych polskich klientów. Polska jest krajem o populacji prawie 40 milionów ludzi i szybko staje się jednym z najszybciej rozwijających się centrów technologicznych w Europie.- komentuje Tommy Kearns, prezes Xtremepush: - Bidrecruit to nagradzany startup technologiczny, który pomaga działom HR i menedżerom rekrutacyjnym przyciągnąć najlepszych kandydatów do pracy, dzięki wykorzystaniu specjalnej platformy informatycznej. W czerwcu BidRecruit rozpocznie działalność w Polsce, tworząc biuro w Warszawie. Na początku zatrudnimy 3 specjalistów ds. sprzedaży, aby rozpocząć ekspansję na polskim rynku i zapewnić obsługę polskich klientów. Platforma BidRecruit jest najbardziej odpowiednia dla średnich i dużych przedsiębiorstw z branży hotelarskiej, handlowej, opieki zdrowotnej i logistyki - komentuje Caroline Gleeson, dyrektor operacyjna BidRecruit,

W czasie dwudniowej misji handlowej umowę o współpracy podpiszą także irlandzka firma Huggity założona przez Polaka Michała Sikorskiego oraz polska agencja marketingowo-promocyjna Feelmotion. Huggity to firma marketingowa, która zrealizowała projekty na 5 kontynentach dla ponad 100 różnych marek i instytucji. Niektóre z nich można było zobaczyć na Mistrzostwach Świata FIFA, Igrzyskach Olimpijskich, Pucharze Świata w rugby, Premier League i Champion League, AFL, 6 Narodach, Guinness Pro14 Euro 2012 i kwalifikacjach 2016, a nawet w czasie inauguracji Prezydenta USA lub ślubu rodziny królewskiej w Anglii.

- Połączenie znajomości rynków globalnych i technologii aktywacyjnych rozwijanych przez Huggity oraz znajomość polskiego i europejskiego rynku sponsoringowego przez Feelmotion będzie stanowić siłę napędową naszej współpracy, która pozwoli zaoferować polskim firmom oraz organizacjom sportowym całkowicie nowe narzędzia oraz formę obsługi programów sponsorskich i aktywacji marketingowych."- komentuje Mike Sikorski, prezes Huggity: - Technologia wkracza we wszystkie dziedziny życia. Rozwiązania proponowane przez Huggitty dają nowy wymiar patrzenia na aktywacje marketingowe, stają się naturalnym uzupełnieniem naszych codziennych aktywności marketingowych - komentuje Tomasz Rachwał, dyrektor generalny Feelmotion .

Ekspansję na polskim rynku planuje także firma Eviview. To irlandzki startup, który dostarcza oprogramowanie wspierające zarządzanie procesami produkcji w firmach farmaceutycznych, biomedycznych i chemicznych.

- Prowadzimy już pierwszy projekt wdrożeniowy w Polsce i odbyliśmy szereg spotkań z potencjalnymi klientami z branży farmaceutycznej i chemicznej, w tych działaniach wspiera nas lokalny oddział Enterprise Ireland. Ta irlandzka agencja rządowa zainwestowała w naszą firmę na początku działalności w ramach programu Competitive Startup Fund." - komentuje Karol Dąbrowski, Dyrektor Operacyjny Eviview.

W czasie misji handlowej polskie i irlandzkie firmy wezmą również udział w seminarium poświęconym finansowaniu startupów z sektora farmaceutycznego i medycznego.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »