Nie tylko Kaufland i Leroy Merlin, ale również Castorama przejmie lokalizacje Tesco

Z końcem października zamknięto sklep Tesco w Rzeszowie. Jak donosi portal rzeszow.naszemiasto.pl w miejscu niedawno zamkniętego sklepu powstanie Castorama, która ma już swój sklep w sąsiedztwie. Lokalne media spekulują również, że Castorama pojawi się w Olsztynie przy ul. Pstrowskiego oraz w Piastowie.

Z tego co wiemy, pozostałe lokalizacje przejmie Kaufland i Leroy Merlin.

11 września spółka Kaufland Polska Markety zgłosiła do UOKiK wniosek o przejęcie pięciu lokalizacji (Gdańsk ul. Cienista, Warszawa ul. Stalowa, Kraków ul. Wielicka, Wrocław ul. Długa oraz Lublin ul. Orkana). Jakiś czas później podano, że sieć chce przejąć kolejny, na warszawskim Gocławiu. [...]

- - - - -

21.10. br. informowaliśmy: Kto w kolejce po sklepy Tesco?

Według osób zaznajomionych z sytuacją, Tesco rozważa sprzedaż polskiego oddziału. Największy detalista w Wielkiej Brytanii koncentruje się na operacjach krajowych i bardziej obiecujących rynkach zagranicznych - podała agencja Bloomberg.

Reklama

Jak podaje Bloomberg, detalista poważnie analizuje sprzedaż biznesu w Polsce. Wewnętrzne obrady są na wczesnym etapie, ale firma nie stawia sprawy na ostrzu noża.

Polska wciąż jest największym rynkiem dla Tesco w Europie Środkowej, ale i bardzo trudnym. Bloomberg, jako czynniki hamujące sprzedaż, wymienia m.in. dużą konkrencję oraz zakaz handlu w niedziele. Agencja przypomina, że w ubiegłym roku Tesco odnotowało w naszym kraju stratę operacyjną w wysokości 11 milionów funtów przy sprzedaży w wysokości 1,9 miliarda funtów.

Sieć w nowej strategii dla Polski stawia na zmniejszenie powierzchni 60 największych sklepów. (...)

Tesco kontynuuje także proces zwolenień grupowych, wynikających z zamykania kolejnych sklepów. (...)

Jack's zmienia się w... Tesco

To nie pierwszy raz, gdy Tesco rozważa sprzedaż biznesów w Europie Środkowej i Wschodniej. Temat wraca jak bumerang już od 2015 roku.

Tesco ograniczyło swoją obecność za granicą w ostatnich latach - wycofało się ze Stanów Zjednoczonych w 2013 roku i z Korei Południowej dwa lata później. W 2016 r. sieć sprzedała większość udziałów w tureckiej sieci Kipa. Z kolei w Tajlandii stawia na dynamiczny rozwój formatu convenience.

Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »