Prawie połowa MŚP zamierza ciąć koszty

45 proc. przedsiębiorców kierujących małą lub średnią firmą uważa, że rok 2016 był dla nich rokiem udanym, a 24 proc. spodziewa się, że sytuacja ich przedsiębiorstwa w najbliższych 12 miesiącach się poprawi. Mimo tego aż 41 proc. za swój priorytet na kolejny rok uznaje redukcję kosztów. Co jeszcze wynika z badania "Kondycja polskich MŚP"?

Okazuje się, że 12 proc. badanych przedsiębiorców ocenia sytuację swojej firmy jako złą. To wzrost o 3 punkty procentowe w stosunku do roku ubiegłego. Co więcej, aż 1/3 respondentów jest zdania, że w 2016 r. nie udało im się zrealizować zakładanych celów. Na szczęście spadł odsetek firm, które obawiają się o swoją przyszłość.

Niepokoić może natomiast fakt, że przeszło 2/5 przedsiębiorstw zamierza w przyszłym roku zredukować swoje koszty. W ubiegłorocznym badaniu takie deklaracje pojawiały się ponadczterokrotnie rzadziej. Co gorsza, w ciągu najbliższych 12 miesięcy firmy w mniejszym stopniu chcą skupiać się na pozyskiwaniu nowych klientów. Będzie to kluczowe tylko dla 18 proc. respondentów, podczas gdy w zeszłym roku było najważniejszym celem dla 61 proc.

Reklama

Jak mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Katarzyna Fatyga, prezes firmy Diners Club Polska: "Jeśli chodzi o plany dotyczące zatrudnienia w następnym roku, 19 proc. firm zamierza je zredukować, 13 proc. - zwiększyć, a połowa - utrzymać na niezmienionym poziomie". Warto zwrócić uwagę, że dla aż 8 proc. przedsiębiorców zatrudnienie nowych pracowników będzie przyszłorocznym priorytetem. W badaniu z ubiegłego roku nie padła ani jedna taka odpowiedź.

infoWire.pl
Dowiedz się więcej na temat: małe i średnie przedsiębiortswa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »