Skuteczniejszy sposób na naciągaczy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów będzie mógł m.in. nakazać firmom publikacje w mediach informacji o tym, że oszukiwały - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Rząd, w projekcie nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, proponuje wyposażenie prezesa UOKiK w nowe uprawnienia względem przedsiębiorstw stosujących niedozwolone postanowienia w umowach zawieranych z konsumentami.

I tak, na nieuczciwego przedsiębiorcę prezes UOKiK będzie miał prawo nałożyć następujące obowiązki: poinformowania klientów, że w umowach zawarte są klauzule niedozwolone, poinformowania w mediach o swej nieuczciwej praktyce i wreszcie zobowiązania do zwrotu klientom korzyści uzyskanych w związku ze stosowaniem niedozwolonego postanowienia.

Reklama

Część prawników uważa, że poprawi to ochronę najsłabszych uczestników rynku. Niektórzy jednak widzą tu zbyt mocną ingerencję organów państwowych w zasadę swobody umów.

Pobierz za darmo program PIT 2014

PAP
Dowiedz się więcej na temat: "Dziennik Gazeta Prawna" | UOKiK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »