Sprzedaż bezpośrednia w dobie nowej gospodarki

17 października 2016 roku na Stadionie Narodowym w Warszawie odbył się V Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej, zorganizowany przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej pod hasłem: Sprzedaż bezpośrednia 2.0.Głównym mówcą dnia był prof. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Podczas wydarzenia wręczono statuetki Mecenasa Branży Sprzedaży Bezpośredniej 2016.

Tematem konferencji był rozwój branży sprzedaży bezpośredniej w dobie nowych technologii i zmian w podejściu do konkurencyjności, czyli od konkurowania produktem do konkurowania "przeżyciem" oraz wpływie tych czynników na rynek pracy.

- Nie ma na sali osoby, która nie miała by przy sobie telefonu komórkowego. Chcemy być na bieżąco z informacjami, nowe technologie nam na to pozwalają. Także nasza branża, chcąc iść zgodnie z trendami wykorzystuje nowe technologie. Jednak nie należy zapominać, że specyfiką i największą wartością sprzedaży bezpośredniej są wbudowane w nasze DNA relacje międzyludzkie. - powiedziała Ewa Kudlińska-Pyrz, przewodnicząca zarządu PSSB, otwierając konferencję.

Reklama

Profesor Piotr Płoszajski, mówiąc o prawdopodobnych scenariuszach rozwoju technologii i jej wpływie na działalność przedsiębiorstw, zwrócił uwagę, że wchodzimy w świat konwergencji sektorów, strategii i modeli biznesowych, rosnącej kooperacji, modularnych i hiperpołączonych obiektów - "lego-technologii", w którym wszyscy grają o wszystko. Podkreślił jednocześnie, że dzisiejsza gospodarka staje się gospodarką społeczną, która koncentruje się na współpracy w kolektywnym tworzeniu wartości dla klienta.

Klienci w rozwiniętych gospodarkach tworzą sobie "ekosystemy usługowe", czyli przystępują do klanu, aby obniżyć niepewność. Nowa gospodarka rozpoczyna się wprawdzie od wolnego rynku i technologii, ale kończy się na wartościach. Dzisiaj najważniejsze w biznesie nie jest co sprzedajemy, ale jak sprzedajmy- powiedział prof. Piotr Płoszajski podczas swojej prelekcji na V PDSB.

Uczestnicy spotkania byli zgodni w opinii, że najważniejsze w biznesie jest budowanie bezpośredniego, wiarygodnego kontaktu na linii klient - sprzedawca / przedsiębiorca, oraz że relacje i wiarygodność jest kluczem do sukcesu firm.

Panel dyskusyjny Nowe technologie szansą czy zagrożeniem dla branży sprzedaży bezpośredniej z udziałem prof. Piotra Płoszajskiego, Joanna Kowal z Google for Work, Marka Sodolskiego, Wiceprezesa Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie e-point, Andrzeja Iwana, Digital Managera w Avon Cosmetics Polska, Natalii Hatalskiej, analityka trendów oraz Anny Leszczyńskiej, Prezes firmy More&Better, skupił się na wpływie nowych technologii na budowanie relacji w przyszłości oraz ich znaczeniu dla na rynku pracy.

Rozpoczynając dyskusję prof. Płoszajski wskazał na szanse dla sprzedaży bezpośredniej. "Wchodzimy w taką epokę, kiedy musimy wrócić do wartości. W momencie, gdy zanika podział sprzedaży na normalną i internetową, sprzedaż bezpośrednie jest w stanie zaoferować klientom coś więcej." Tym "czymś więcej" są bezpośrednie kontakty na linii konsultant-klient W dyskusji wyraźnie podkreślono, że rozwój branży sprzedaży bezpośredniej zależy od wdrażania nowoczesnych technologii do procesu sprzedaży, ale udział konsultantów jest niezbędny. Jeden z obecnych na sali praktyków sprzedaży bezpośredniej stwierdził wprost: "Dla nas nowe technologie są szansą pod warunkiem, że pozwolą nam na odczytanie potrzeb klientów, a na końcu jest uścisk dłoni z kupującym"

Pytanie, które pojawiało się kilkakrotnie podczas panelu, to czy technologie zastąpią nam bezpośredni kontakt. Wszyscy uczestnicy byli raczej zgodni, że nowe technologie powinny służyć tworzeniu i budowaniu relacji, a nie je zastępować - szczególnie w sprzedaży bezpośredniej.

Podczas konferencji zostały wręczone nagrody osobom, które miały największy wpływ na promocję branży w minionym roku. Statuetki Mecenasa Branży Sprzedaży Bezpośredniej 2016 otrzymały:

* dr Anna Czarczyńska z Akademii Leona Koźmińskiego

* Anita Błaszczak, dziennikarka ekonomiczna z dziennika "Rzeczpospolita".

Łącznie w konferencji udział wzięło ponad 120 osób.

- - - - - -

PSSB

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej działa od 1994 roku i grupuje kilkadziesiątprzedsiębiorstw prowadzących sprzedaż bezpośrednią na terenie Polski oraz firmy spoza branży. Ich łączny udział w rynku przekracza 65 proc. Główne cele Stowarzyszenia to m. in.: stanowienie etycznych standardów sprzedaży i monitorowanie ich przestrzegania przez firmy członkowskie, dotyczy to także zasad "Kodeksu Sprzedaży Bezpośredniej PSSB", promocja i stały rozwój tego kanału dystrybucji, podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa na temat sprzedaży bezpośredniej, wyjaśnianie jej ekonomicznego znaczenia i zalet dla klientów, oraz prezentowanie w kontaktach zewnętrznych stanowiska członków Stowarzyszenia w sprawach istotnych dla sektora sprzedaży bezpośredniej. Stowarzyszenie aktywnie działa także w obszarze edukacji i wspierania idei przedsiębiorczości wśród młodzieży i studentów, współpracując z kilkoma wyższymi uczelniami ekonomicznymi w kraju.

Lista firm zrzeszonych w PSSB

Członkowie wspierający: ACN Communications Polska Sp. z o.o., Amway Polska Sp. z o.o., Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o., Betterware Poland Limited Sp. z o.o., DLF Sp. z o.o., Energetyczne Centrum S.A., FlavonGroup Polska Sp. z o.o., ForeverLiving Products Poland Sp. z o.o., Herbalife Polska Sp. z o.o., LR Health and Beauty Sp. z o.o., Mary Kay Cosmetics Poland Sp. z o.o., NSA GmbH, Oriflame Poland Sp. z o.o., Partylite Sp. z o.o., Vorwerk Polska Sp. z o.o., Zepter International Poland Sp. z o.o., ArbonneEurope S?rl, JUST Polska Sp. z o.o., Nu Skin Enterprises Poland Sp. z o.o, Nature'sSunshine Products Poland Sp. z o.o.,Zinzino Sp. z o.o.

Członkowie pozabranżowi: Brian Tracy International, FranklinCovey Sp. z o.o., General Avdisors, InSee Sp. z o.o., e-point SA, PostNordFulfilmentSp. z o.o., Networkio Sp. z o.o.

Członkowie oczekujący: TIENS Sp. z o.o.,

PSSB jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej SELDIA, Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA), Konfederacji Lewiatan i Federacji Konsumentów.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »