Unia Europejska przyciąga polskie firmy

Aż 42 proc. średnich i 40 proc. małych polskich przedsiębiorstw prowadzi swoje biznesy poza granicami naszego kraju. Najczęściej w państwach należących do Unii Europejskiej. Dlatego duża część z nich decyduje się na zakup domeny .eu - wynika z badania wykonanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

Pobierz: darmowy program do rozliczeń PIT 2015

- Jeśli polska firma chce założyć swoją stronę www, najczęściej wybiera domenę .pl, zaraz potem .eu - mówi Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl.

- Powód jest prosty. Rodzimi przedsiębiorcy chcą prowadzić swoje interesy z państwami będącymi członkami Unii Europejskiej. Zdają sobie sprawę, że strona internetowa w domenie .eu ułatwi im osiągnięcie tego celu.

Reklama

Ile polskich średnich, małych i mikrofirm deklaruje, że sprzedaje swoje produkty i usługi poza granicami naszego kraju lub stamtąd je importuje? Z badania Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 42 proc. średnich, 40 proc. małych i 12 proc. mikroprzedsiębiorstw. Zazwyczaj współpracują z podmiotami zarejestrowanymi na terenie Unii Europejskiej. Najczęściej z niemieckimi (60 proc.), czeskimi i litewskimi (25 proc.), francuskimi (23 proc.), słowackimi (19 proc.), belgijskimi (17 proc.) i holenderskimi (15 proc.).

- Dlatego prawie 30 proc. ankietowanych firm postanowiło zarejestrować firmową stronę internetową w domenie .eu - informuje Goc.

Współpraca z podmiotami zagranicznymi sprawia, że strony www. polskich firm są coraz częściej wielojęzyczne. Aż 73 proc. badanych przedsiębiorstw deklaruje, że prowadzi je także w języku angielskim, 39 proc. - w niemieckim, 13 proc. - we francuskim, 4 proc. - we włoskim, 2 proc. - w hiszpańskim i litewskim.

Nasze mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej obsługują swoich klientów w języku innym niż polski. Najczęściej jest to angielski (58 proc.), niemiecki (29 proc.), francuski, włoski, hiszpański i czeski (po 4 proc.).

- Według danych EURid (Główny Rejestr domen .eu), w całej Europie zarejestrowano już około 4 mln domen .eu - mówi Goc. - Zostały wprowadzone 10 lat temu i cały czas cieszą się dużym zainteresowaniem. Także w Polsce. Świadczy to o tym, że nasi przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na rynku unijnym.

Dowiedz się więcej na temat: prawo | internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »