Władze Grupy Muszkieterów komentują zamknięcie ponad 30 sklepów Intermarche. Sieć zapewnia, że zostaje w Polsce!

W ciągu ostatnich dwóch lat Grupa Muszkieterów, która zarządza w Polsce sieciami Intermarche i Bricomarche zamknęła w naszym kraju ponad 30 supermarketów spożywczych. Władze firmy zapewniają, że jest to proces dostosowywania firmy do sytuacji panującej na rynku. Władze firmy zapowiadają, że chcą nadal rozwijać sieć w Polsce, we współpracy ze swoimi franczyzobiorcami.

W oświadczeniu dotyczącym zamknięć sklepów władze Grupy Muszkieterów wskazują, że firma poprzez "ponad 20-letnie doświadczenie bardzo mocno związała się z polskim rynkiem i wraz z nim chce się dalej rozwijać. Zarząd Grupy dostrzega potencjał wzrostu i podejmuje wszelkie kroki - zarówno inwestycyjne, jak i te związane ze zmianami organizacyjnymi, aby niezmiennie odgrywać na nim kluczową rolę" - napisały w oświadczeniu komentującym proces zamykania sklepów władze Grupy Muszkieterów.

Jak wskazują "potwierdzeniem zaangażowania Grupy na polskim rynku handlu detalicznego są jej rosnące obroty, które w 2018 roku wyniosły blisko 7,5 mld zł, a już po trzech kwartałach tego roku 5,7 mld zł. Dodatkowo widać wyraźny wzrost obrotów w sklepach porównywalnych (like-for-like), które na koniec listopada zyskały prawie +5 proc. Rok 2019 będzie kolejnym, w którym wypracujemy wzrost obrotów Grupy, co dodatkowo motywuje nas do wytężonych działań."

Reklama

"Grono właścicieli sklepów zrzeszonych pod szyldami Grupy Muszkieterów stale rośnie i liczy obecnie około 300 niezależnych polskich przedsiębiorców. Niektórzy z nich, prowadzą po kilka sklepów, jak jeden z przedsiębiorców, który na przestrzeni ostatniego roku przeniósł wszystkie cztery - prowadzone dotąd pod innym szyldem - sklepy do Grupy Muszkieterów. Niezależnie od przynależności do Grupy, wszyscy franczyzobiorcy podejmują własne decyzje biznesowe."

Jak podkreślają władze Grupy Muszkieterów "zdecydowana większość sklepów Intermarché rokrocznie wypracowuje zyski. Nie sposób jednak analizować sytuacji Grupy w oderwaniu od koniunktury gospodarczej i wyzwań, z jakimi mierzy się cała branża. Znaczące konsekwencje przyniosły rosnąca konkurencja, częściowy zakaz handlu w niedziele oraz wzrost cen energii. Niektórym większym sklepom, takim jak te prowadzone pod szyldami Intermarché, w szczególnych przypadkach trudniej generować zyski niż w poprzednich latach. Dodatkowo, na ich kondycję i rentowność istotny wpływ ma również sytuacja na rynku lokalnym i rosnąca konkurencja."

"Między innymi te czynniki sprawiły, że już od ponad roku priorytetem dla Grupy Muszkieterów pozostaje wnikliwa analiza rynku i dostosowanie się do jego dynamiki. Jednym z możliwych wyników tego procesu są zamknięcia niektórych placówek czy re-otwarcia niektórych z nich w nowych lokalizacjach. Na drugim biegunie leżą oczywiście nowe otwarcia w miastach, w których dotychczas Grupa Muszkieterów nie była obecna. Te działania pozwalają Grupie stopniowo wzmacniać model biznesowy, o czym świadczą dobre wyniki otwartych w ostatnim roku sklepów pod szyldem Intermarché."

"Decyzje o zamknięciach poszczególnych marketów zawsze są trudne. Są jednak jednym z możliwych scenariuszy zakończenia procesu naprawczego jaki wspólnie z właścicielem wdrażamy w przypadku stwierdzenia nierentowności danego sklepu. Plany naprawcze są indywidualnie dopasowywane do jego sytuacji. Wewnętrzny organ Grupy - Komisja Finansowa, w której skład wchodzą także inni przedsiębiorcy, wraz z właścicielem danego sklepu analizuje dokładnie sytuację, tak, aby wypracować najlepsze możliwe rozwiązanie."

"W wyniku intensywnych prac w 2018 i 2019 roku proces restrukturyzacji sieci Intermarché przybliża nas do osiągnięcia zakładanych efektów. Jednocześnie intensyfikujemy działania handlowe, aby wzmacniać skuteczność marki Intermarché na polskim rynku. Prowadzimy działania zarówno w zakresie pozycjonowania cenowego, struktury asortymentowej, jak i poszerzania oferty promocyjnej oraz szeroko pojętego pozycjonowania marki, w tym jej komunikacji w ATL i BTL."

"Należy pamiętać, że naszym wspólnym interesem i nadrzędnym celem jest zapewnienie stabilnej przyszłości przedsiębiorcom zrzeszonym w całej sieci. Dlatego, zarząd grupy współpracuje blisko z właścicielami sklepów, a ewentualne decyzje biznesowe są podejmowane indywidualnie" - wskazują władze Grupy Muszkieterów.

Teraz Grupa Muszkieterów zarządza w Polsce siecią 207 supermarketów spożywczych Intermarche i 163 placówek typu "dom i ogród" pod szyldem Bricomarche. W sumie w ramach sieci funkcjonuje 370 sklepów. W 2018 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły ok 7,5 mld zł.

16.12.2019

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

wiadomoscihandlowe.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »