Zlokalizuj nadaną paczkę

Operatorzy pocztowi wciąż wprowadzają nowe udogodnienia dla swoich klientów biznesowych związanych z branżą e-commerce. Możliwość śledzenia przesyłki pocztowej to jedno z nich. Jak i kiedy skorzystać z tej opcji?

Z raportu przygotowanego przez firmę badawczo-konsultingową PMR wynika, że rynek e-handlu w Polsce na koniec 2014 r. wart był ponad 27 mld zł. Ponieważ użytkownicy Internetu wysyłkowo kupują coraz więcej, w firmach oferujących transport i doręczanie przesyłek zachodzą dynamiczne zmiany. W walce o klientów (czyli w głównej mierze o sklepy internetowe) operatorzy wprowadzają różne udogodnienia, by zachować konkurencyjność. Przykładem jest DHL, czy Poczta Polska. Paczka wysłana za ich pośrednictwem może być monitorowana. Wystarczy znać numer przesyłki, by poznać jej aktualną lokalizację. Dane przechowywane są przez okres 30 dni.

Reklama

Lokalizowanie paczki

Usługa lokalizowania paczki pozwala nadawcy monitorować proces jej dostarczania. Korzyści wynikających z zastosowania przez operatorów pocztowych takiego rozwiązania jest wiele. W ten sposób sklep internetowy może wygodnie śledzić to, gdzie aktualnie znajduje się przesyłka. Pozwala to uniknąć roszczeń kupujących, którzy - często zniecierpliwieni - chcieliby otrzymać paczkę jak najszybciej.

Jak monitorować paczkę?

Operatorzy pocztowi proponują kilka możliwości monitorowania statusu paczki. Najpopularniejszą jest sprawdzenie na stronie operatora, gdzie aktualnie znajduje się przesyłka dostarczana przez taką firmę jak np. DHL, UPS czy Poczta Polska. Paczka za każdym razem monitorowana jest od momentu nadania aż do chwili jej dostarczenia. Dodatkowo sprawdzając status przesyłki na stronie konkretnego operatora, można pobrać pełny raport. Przyda się on wówczas, gdy konieczne będzie złożenie reklamacji na nieprawidłowe dostarczenie paczki.

By monitorować paczkę, wystarczy wpisać numer jej nadania w odpowiednie pole na stronie internetowej operatora. Numer ten znajduje się na potwierdzeniu otrzymanym po wysłaniu przesyłki. Po wpisaniu numeru wyświetli się historia transportu paczki. Osoba posiadająca numer nadania ma również wgląd do innych danych, np. miejsca, w którym paczka aktualnie się znajduje.

Jakie korzyści płyną z monitorowania paczki?

Możliwość monitorowania przesyłek jest korzystna nie tylko z punktu widzenia nadawcy, ale i adresata. Ten pierwszy może sprawdzić, czy adresat odebrał już przesyłkę. Ten drugi ma zaś możliwość np. zmiany terminu dostarczenia lub zmodyfikowania swoich planów tak, by móc odebrać przesyłkę w dniu jej doręczenia. nie da się ukryć, że możliwość lokalizowania paczki wpływa korzystnie na relacje między sklepem internetowym a kupującym. Zwiększa zaufanie i lojalność, co oznacza duże prawdopodobieństwo zawarcia kolejnej transakcji.

Monitorowanie nie tylko online

Choć monitorowanie online jest najpopularniejsze i daje największe możliwości, część operatorów powiadamia adresatów o nadaniu i dacie dostarczenia przesyłki wysyłając wiadomość na podany w zamówieniu numer telefonu. Takie rozwiązanie jest bardzo praktyczne i przydaje się przede wszystkim wówczas, gdy nie jest możliwe sprawdzenie statusu przesyłki na stronie internetowej operatora pocztowego.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »