Przejd� do g��wnej cz�ci strony

× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

SuperJumbo

Tę galerię możesz zobaczyć również w wersji mobilnej »
SuperJumbo - Pierwszy komercyjny lot SuperJumbo odbędzie się 25 października. Bilety na pierwszy lot są przedmiotem licytacji na cele charytatywne, średnio wylicytowano już 2650 dolarów za jeden bilet. Airbus A380 - to potocznie nazwany SuperJumbo - dwupoziomowy, czterosilnikowy samolot pasażerski 
produkowany przez firmę Airbus. Dzięki temu, że górny pokład ciągnie się przez całą długość kadłuba,  A380-800 mieści 555 osób przy podziale na trzy klasy lub nawet 853 przy konfiguracji całej maszyny do standardu klasy ekonomicznej i jest największym samolotem pasażerskim świata, wyprzedzając pod względem powierzchni drugiego na liście Boeinga 747-400 (Jumbo Jeta) o 50 proc. Eksploatacja A380 jest bardzo ekonomiczna, gigant, w przeliczeniu na jednego pasażera spala na 100 km,  jedynie ok. 3 litrów paliwa. Jego cena jest bardzo wysoka i wynosi około 320 milionów dolarów.  Wnętrze samolotu wykończono szczególnie luksusowo, kosztem mniejszej liczby miejsc pasażerskich, pozostawiając miejsce na restauracje czy kasyno.

/AFP

Pierwszy komercyjny lot SuperJumbo odbędzie się 25 października. Bilety na pierwszy lot są przedmiotem licytacji na cele charytatywne, średnio wylicytowano już 2650 dolarów za jeden bilet. Airbus A380 - to potocznie nazwany SuperJumbo - dwupoziomowy, czterosilnikowy samolot pasażerski produkowany przez firmę Airbus. Dzięki temu, że górny pokład ciągnie się przez całą długość kadłuba, A380-800 mieści 555 osób przy podziale na trzy klasy lub nawet 853 przy konfiguracji całej maszyny do standardu klasy ekonomicznej i jest największym samolotem pasażerskim świata, wyprzedzając pod względem powierzchni drugiego na liście Boeinga 747-400 (Jumbo Jeta) o 50 proc. Eksploatacja A380 jest bardzo ekonomiczna, gigant, w przeliczeniu na jednego pasażera spala na 100 km, jedynie ok. 3 litrów paliwa. Jego cena jest bardzo wysoka i wynosi około 320 milionów dolarów. Wnętrze samolotu wykończono szczególnie luksusowo, kosztem mniejszej liczby miejsc pasażerskich, pozostawiając miejsce na restauracje czy kasyno.

Oceń zdjęcie

  • Kiepski
  • Poniżej średniej
  • Średni
  • Powyżej średniej
  • Bardzo dobry

kliknij aby ocenić

Wasze komentarze (49)

Dodaj komentarz

~Medical Division -

Przepraszam bardzo ale To nie jest pierwszy komercyjny lot Airbusa A380... Sam leciałem z Sydney do Singapuru A380 w lutym. Singapore Airlines. Jak na inne samoloty Lufhansa (747-400) o wiele wygodniejsze(airbus A380) fotele i bardzo duże centrum rozrywki pokładowej... Jest co słuchać i oglądać :) Dużo rzeczy jest elektronicznych np w toalecie woda leci po naciśnięciu przycisku ( Ciepła czerwony diodowy guzik a zimny rzecz jasna niebieski) Strumień wody też sterowany elektronicznie ... Śmiesznie ;) Pozdrawiam :)

~tom. -

mazeniem kazdego stewarda jest praca w tym kolosie :) oddalbym wszystko zeby moc pracowac na jego pokladzie :)

~... -

3 litry na 100km w przeliczeniu na jednego pasazera. czyli jesli brac pod uwage liczbe pasazerow 555 to samolot pali 1665 litrow na 100km. nie wiem czym to jest napedzane ale niech litr tego paliwa kosztuje 2,50zl(srednio,umownie w przeliczeniu na zlotowki) a trasa do pokonania niech ma 1000 km. koszt przebycia tej trasy to 41625 zlotych za samo paliwo,do tego dochodzi koszt czesci eksploatacyjnych. ale niech bilet na taka trase kosztuje 300zl to po odbiciu sobie cen paliwa i czesci przewoznik wychodzi po jednym locie z 160950 zlotymi zysku przy zalozeniu ze wszystkie miejsca sa zajete. oplacalny biznes:)

~Tomex -

pierwszy byl w okolicach maja / czerwca 2008 z Singapore do Londynu LHR - Singapore Airlines :-)))))

~Pawel -

Bzdura - najwiekszym samolotem swiata jest Antonov AN-225 Boening przy nim to popierdolka.

~ANTONIO -

BARDZO DUZY SAMOLOT

~m -

porównywałeś liczby???

~Jedrek_LCD -

Widziałem na YouTube jak się pali po ostrym lądowaniu zawieszenie tego kolosa. 3 jednostki ledwo dały radę ugasić zanim nie spłonął cały. Sytuacja deczko komiczna bo zanim dojechali to kilka kół już strzeliło. A wszystko przez brak schładzania tarcz przez kołowanie. Samolot zatrzymał się i nie było wentylacji. Także jak będziecie kiedyś w takiej sytuacji awaryjnego lądowania czym prędzej uciekajcie z tego wynalazku. Wcześniej widziałem też film z testu układu hamującego i tam po takim eksperymencie tarcze się zapaliły. Tyle, że w teście było pojedyncze koło a docelowo jest kilka par i jedna od drugiej przejmuje temperaturę po hamowaniu. Mam nadzieję, że zamontowali układy schładzania tarcz bo inaczej to będzie ciekawie na krótszych lądowiskach. Fajne są silniki nawet odstrzelenie testowe łopaty turbiny nie powodowało eksplozji całego silnika. Podobnie z ptakami.

~X -

ten art powinien być 2 lata temu

~pk -

Toronto -Dubaj -3 razy w tygodniu lata od pol roku tak , ze o czym oni pisza?