GALERIE | Wtorek, 3 stycznia 2017 (05:00)
W zeszłym tygodniu w wieku 83 lat w mieście Pavia na północy Włoch zmarł twórca znanego na całym świecie jajka Kinder, William Salice. Przez ponad pół wieku był on bliskim współpracownikiem Michele Ferrero - właściciela koncernu i współtwórcy jego sukcesu.Salice zaczął pracować w tej małej jeszcze wówczas firmie w 1960 roku, gdzie wprowadził na rynek wiele jej znanych obecnie produktów, przede wszystkim jajko z niespodzianką w 1974 roku, a także "kieszonkową kawę" i pralinki. To za ich sprawą małe rodzinne przedsiębiorstwo przekształciło się w koncern obecny na wszystkich kontynentach - przypominają włoskie media. Z pieniędzy otrzymanych w ramach odprawy emerytalnej Salice założył w Loano w Ligurii fundację, której celem jest odkrywanie nowych talentów w dziedzinie sztuki, nauki i rzemiosła. Co roku organizuje ona cykle szkoleń i pomaga ich uczestnikom wejść na rynek pracy. Według "Forbesa" historia koncernu Ferreo wywodzi się od Michel Ferrero który odziedziczył fabrykę słodyczy po swym ojcu Pietro, który jako pierwszy odkrył fenomen orzecha laskowego. Stworzył pierwszą masę orzechową, która sprzedawana w blokach owiniętych folią, jako GIANDUJOT z miejsca podbiła cały kraj pysznym smakiem i przystępną ceną. Sprzedaż rozpoczęła się w lutym 1946 roku od 300 kg w pierwszym miesiącu. Pod koniec tego samego roku produkcja wynosi już 111,1 ton. Małe laboratorium stopniowo przeistoczyło się w fabrykę. 14 maja 1946 roku firma została oficjalnie wpisana w rejestr Izby Handlowej. Z małej wytwórni w Piemoncie zdołał zbudować światowy koncern czekoladowy. Jego firma notowała stały wzrost od II wojny, oparła się nawet ostatniej recesji na świecie. Magazyn "Forbes" nazywał Michele Ferrero najbogatszym człowiekiem od słodyczy na świecie. Wartość jego rodzinnego majątku szacowano jest na ponad 25 mld dolarów. Zdaniem ekspertów rodzina Ferrero nalezy do najbogatszych Europejczyków. Grupa Ferrero zatwierdziła roczne skonsolidowane sprawozdanie finansowe sporządzone na dzień 31 sierpnia 2014 r. Grupa osiągnęła obrót na poziomie 8,4 miliarda euro. Analizując poszczególne produkty, pozytywne wyniki osiągnęły "Kinder Joy" (we Włoszech znane jako "Kinder Merendero"), Kinder Bueno, Kinder Niespodzianka i Ferrero Rocher, które przyczyniły się do osiągnięcia całkowitego wzrostu na różnych rynkach, odpowiednio 29%, 10%, 9% i 6%. Nutella i Tic Tac również osiągnęły dobre wyniki. Jak podają włoskie media o sukcesie firmy koncernu mówi się tak: "że zawdzięczany jest Matce Bożej z Lourdes. Gdzie szefowie koncernu zabrali ze sobą czołowych menadżerów, a w zakładach firmy na całym świecie ustawia się jej figurki".
1 / 6
Źródło: AFP