Agencja S&P utrzymała rating kredytowy PZU

Amerykańska agencja ratingowa S&P po prawie rocznym okresie weryfikacji zdecydowała o pozostawieniu ratingu PZU na niezmiennym poziomie "A-"". Jest to zarazem najwyższa - zgodnie z zasadami S&P - ocena możliwa do uzyskania przez polską spółkę.

Analogicznie do oceny ratingowej długu dla Polski, perspektywa długoterminowa dla PZU jest negatywna. Amerykańska agencja usunęła także rating PZU z listy "pod obserwacją", na której znajdował się od grudnia 2015 roku. Analitycy agencji w opublikowanym komunikacie podkreślają, że nowi członkowie zarządu to wysokiej klasy eksperci na rynku finansowym, którzy posiadają szerokie międzynarodowe doświadczenie, zdobyte w wiodących instytucjach finansowych. Co więcej - w opinii analityków - działania podjęte w ostatnich miesiącach potwierdzają dobre przygotowanie zarządu do realizacji ogłoszonej strategii.

- Podtrzymanie oceny ratingowej przez agencję S&P na poziomie "A-" potwierdza bardzo silną pozycję PZU. Co ważne, agencja dobrze oceniła zmiany w zarządzie PZU jak i podjęte w ostatnim czasie decyzje, tj. przyjętą strategię i politykę dywidendową. Dla utrzymania oceny istotna była pozytywna weryfikacja w ramach tzw. testu wrażliwości (stress test) - mówi Michał Krupiński, prezes PZU.

Przypominamy, że w styczniu br. agencja ratingowa Standard & Poor's Ratings Services obniżyła rating PZU z poziomu "A" do poziomu "A-" z perspektywę ratingową na poziomie negatywnym. Decyzja o obniżeniu ratingu dla PZU była związana z decyzją o obniżeniu oceny ratingowej Polski z "A-" do "BBB+" dla długoterminowych zobowiązań w walutach obcych. S&P dokonuje oceny spółek Grupy PZU od lipca 2009 roku.

Bartosz Bednarz

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »