Akcje UNIMOT przydzielone inwestorom
Spółka UNIMOT S.A. przydzieliła inwestorom wszystkie oferowane akcje w ramach oferty publicznej. Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 87,1 proc. Łączna wartość oferty wyniosła 99 mln zł.
Inwestorzy indywidualni mogli zapisywać się na akcje UNIMOT od 10 do 21 lutego. O jeden dzień dłużej trwały zapisy dla inwestorów instytucjonalnych. Łącznie przydzielono 2,2 mln akcji serii J, z czego zgodnie z planem 20 proc. (440 tys. akcji) trafiło na rachunki inwestorów indywidulanych. Średnia stopa redukcji zapisów inwestorów indywidualnych wyniosła 87,1 proc. Po przydziale akcji serii J udział nowych inwestorów w kapitale zakładowym UNIMOT wynosi około 27,4 proc. Cena akcji oferowanych wynosiła 45 zł, zatem wartość całej emisji to 99 mln zł, z czego po odjęciu kosztów emisji na realizację celów emisyjnych spółka pozyskała ok. 96,3 mln zł. Zgodnie z prospektem emisyjnym, pozyskane środki UNIMOT zamierza przeznaczyć na zwiększenie kapitału obrotowego wykorzystywanego w obrocie paliwami, rozwój w Polsce sieci stacji paliw AVIA, a także stworzenie aplikacji tankuj24 do sprzedaży paliw on-line.
Obecnie spółka rozpoczyna działania zmierzające do wprowadzenia akcji UNIMOT do obrotu na rynku regulowanym GPW i tym samym przeniesienia notowań z NewConnect na rynek GPW. Przewiduje się, że akcje notowane na NewConnect oraz PDA nowej emisji mogą zadebiutować na rynku regulowanym GPW w pierwszej połowie marca.
Funkcję oferującego w ofercie akcji UNIMOT pełnił Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A. Doradcą prawnym spółki w związku z ofertą jest Kancelaria CSW Więckowska i Partnerzy.
- - - - -
UNIMOT S.A. jest spółką giełdową, specjalizującą się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Firma zaopatruje w paliwa płynne i gazowe takie sektory jak: usługi, rolnictwo, przemysł oraz odbiorców indywidualnych i hurtowych. Nowoczesne technologie, fachowa wiedza oraz najwyższa jakość produktów pozwalają Spółce dostosować ofertę do zmieniających się potrzeb klientów krajowych i zagranicznych.
Opr. KM