ALDA S.A. zwiększyła zysk 17-krotnie

W 2011 roku ALDA S.A. - notowany na NewConnect producent i dystrybutor artykułów gospodarstwa domowego, zanotował 10,02 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 236 tys. zł zysku netto. W porównaniu do 2010 roku, oznacza to wzrost o odpowiednio 36,14 oraz 1586 procent.

W 2011 roku ALDA S.A. - notowany na NewConnect producent i dystrybutor artykułów gospodarstwa domowego, zanotował 10,02 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 236 tys. zł zysku netto. W porównaniu do 2010 roku, oznacza to wzrost o odpowiednio 36,14 oraz 1586 procent.

Szczególnie istotny wzrost zamówień zanotowano w ostatnim kwartale 2011 roku. W tym okresie zrealizowano zwiększoną ilość zleceń na stojaki choinkowe. Pozyskano także zamówienia na kosze z funkcją popielnicy z nadrukiem reklamowym, wykonanym technologią opracowaną przez Spółkę - Alda-term. Dodatkowo zrealizowano zlecenie na pełną gamę żaroodpornych naczyń szklanych z podgrzewaczem.

- W ubiegłym roku do sprzedaży wprowadziliśmy pełną gamę żaroodpornych naczyń szklanych z podgrzewaczem oraz nowe modele czajników z gwizdkiem. Do tego, opracowaliśmy autorską metodę trwałego oraz estetycznego nanoszenia logotypów na produkowane wyroby. Od momentu wdrożenia tej technologii nastąpił wzrost zamówień na produkty z grupy koszy na śmieci. - mówi Marek Fryc, prezes zarządu ALDA S.A.

Reklama

W 2011 roku Spółka opracowała cztery nowe typy produktów z grupy koszy na śmieci. Ich sprzedaż rozpoczęła się w 2012 roku.

- Aktualnie skupiamy się na pracach związanych z wdrożeniem do produkcji kosza pedałowego, posiadającego wkład metalowy. Będzie to produkt przeznaczony w głównej mierze dla najbardziej wymagających klientów z branży HoReCa. - mówi Marek Fryc.

WIĘKSZY UDZIAŁ EKSPORTU

ALDA SA stale zdobywa nowe rynki zagraniczne. Niedawno Spółka informowała o dużym zleceniu na czajniki z gwizdkiem. Zamówienie złożył Kontrahent z Egiptu. Spółka planuje zwiększyć udział sprzedaży eksportowej w strukturze przychodów z ok. 12 w 2011 r. do ok. 20 proc. jeszcze w 2012 roku.

"Chcielibyśmy wejść z naszymi produktami na rynek Europy Wschodniej zwłaszcza Ukrainy i Rosji, a także potwierdzić swoją obecność na rynkach Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu kolejnymi kontraktami. Realizacja tych planów zależy także od zwiększenia mocy produkcyjnych Spółki. Przymierzamy się do zakupu gruntu inwestycyjnego, dzięki któremu moglibyśmy rozbudować hale magazynowo-produkcyjne. Umożliwiłoby to realizację niektórych zleceń na bieżąco. Wszystko rozstrzygnie się w najbliższych miesiącach." - dodaje Marek Fryc.

Tutaj sprawdzisz notowania spółki Alda S.A.

ALDA S.A. to przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe, specjalizujące się w produkcji i sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego. Spółka posiada ugruntowaną pozycję na rynku małego AGD (czajniki, naczynia żaroodporne, chlebaki, pokrywy i gałki, kosze, koszopopielnice, wieszaki). Marka ALDA istnieje na polskim rynku od 1978 r.

Oferta firmy skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych (gospodarstwa domowe), jak i masowych (hotele, lokale gastronomiczne).

opr. MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »