Alma Market ogranicza inwestycje

Alma Market, która po trzech kwartałach tego roku ma 34,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej, planuje skupić się na poprawie efektywności i ograniczyć inwestycje. W 2010 roku spółka-matka zamierza otworzyć dwa sklepy delikatesowe, CAPEX nie przekroczy 7 mln zł - podała Alma w komentarzu do wyników kwartalnych.

Alma Market, która po trzech kwartałach tego roku ma 34,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej, planuje skupić się na poprawie efektywności i ograniczyć inwestycje. W 2010 roku spółka-matka zamierza otworzyć dwa sklepy delikatesowe, CAPEX nie przekroczy 7 mln zł - podała Alma w komentarzu do wyników kwartalnych.

"(...) mając na uwadze obecną sytuację makroekonomiczną spółka dominująca zdecydowała się koncentrować swoje przyszłe działania na wzroście efektywności operacyjnej uruchomionych obiektów, co przejawia sie również w ograniczeniu procesu podpisywania nowych umów najmu, związanego ze znaczącym zaostrzeniem kryteriów wyboru nowych lokalizacji" - napisano w raporcie kwartalnym.

"Dodatkowo ze względu na niezrealizowanie zobowiązań umownych i występujęce trudności w ich wyegzekwowaniu spółka dominująca wstrzymała otwieranie części obiektów handlowych objętych wcześniejszymi planami inwestycyjnymi, ograniczając plan otwarć na 2010 rok do dwóch obiektów" - dodano.

Reklama

Alma podała, że w perspektywie kolejnych 12 miesięcy zdecydowanie ograniczy swoje wcześniej planowane wydatki inwestycyjne. Ostateczna wartość inwestycji w tym okresie może nie przekroczyć 7 mln zł. Spółka będzie je w stanie sfinansować z bieżących środków finansowych.

W 2009 roku Alma Market uruchomiła sześć nowych obiektów handlowych.

Alma podała, że będzie rozwijać sprzedaż internetową. Liczy, że sprzedaż w tym kanale dystrybucji wzrośnie dwukrotnie i w 2010 roku przekroczy 30 mln zł.

Nowe placówki Krakowskiego Kredensu będą otwierane tylko w najlepszych lokalizacjach. Obecnie sieć liczy 27 sklepów.

Tymczasem zawieszony jest rozwój sieci sklepów z luksusową odzieżą prowadzonych przez spółkę zależną Paradise Group.

"Paradise Group przewiduje powrót do realizacji swojej strategii rozwoju w momencie zmiany koniunktury w jej obszarze działalności. Spółka będzie więc w przyszłości rozwijać sieć sprzedaży zarówno w zakresie dotychczas prowadzonych marek, jak i przewiduje wprowadzanie na polski rynek kolejnych marek odzieżowych w segmencie premium" - napisano.

Grupa Alma Market ma po trzech kwartałach tego roku 719,6 mln zł skonsolidowanych przychodów, 25,9 mln zł straty operacyjnej i 34,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej.

W analogicznym okresie 2008 roku grupa miała 614,2 mln zł przychodów, 24,06 mln zł zysku operacyjnego i 16,7 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej.

W samym trzecim kwartale tego roku przychody grupy wzrosły do 242,4 mln zł z 210,2 mln zł przed rokiem. Alma zanotowała też stratę EBIT w wysokości 13,1 mln zł i stratę netto 16 mln zł. W analogicznym okresie 2008 roku było to odpowiednio: 8,45 mln zł zysku operacyjnego i 0,9 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom dominującym.

Alma Market podała, że w kolejnych kwartałach chce systematycznie poprawiać swoje wyniki operacyjne.

"Zakłada sie, że z czasem kilka elementów negatywnie wpływających na rentowność zostanie osłabionych. A mianowicie: wolno, ale jednak systematycznie następuje wzrost sprzedaży, który ze względu na sezonowość w okresie powakacyjnym i przedświątecznym powinien mieć dodatkowy dynamiczny impuls na wyniki czwartego kwartału 2009 roku, zmniejsza się koszty czynszowe zarówno ze względu na spodziewane umocnienie się złotówki do euro, jak też czasowe obniżenie czynszów najmu w niektórych lokalizacjach przez wynajmujących, obniżone zostają niektóre koszty operacyjne funkcjonowania jak też koszty ogólne ze względu na wyhamowanie procesu inwestycyjnego przez spółkę" - napisano w raporcie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | ALMA | market | mater
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »