AmRest chce nowe restauracje

AmRest zamierza w marcu tego roku otworzyć pierwsze lokale pod nowymi markami: Rodeo Drive oraz Freshpoint - poinformowała spółka w komentarzu do raportu kwartalnego. W tym roku spółka planuje kilka lokalizacji każdej z tych restauracji.

AmRest zamierza w marcu tego roku otworzyć pierwsze lokale pod nowymi markami: Rodeo Drive oraz Freshpoint - poinformowała spółka w komentarzu do raportu kwartalnego. W tym roku spółka planuje kilka lokalizacji każdej z tych restauracji.

"AmRest Holdings zamierza w bieżącym roku uruchomić dwa nowe koncepty restauracyjne. Pierwszy z nich, Rodeo Drive (American Bar & Grill), to restauracje typu casual dining serwujące dania oparte w głównej mierze o mięso z grilla oraz szeroki wybór drinków" - napisano w komentarzu.

Restauracja Rodeo Drive będzie w stanie obsłużyć od 150 do 250 gości. "Freshpoint, drugi nowy koncept AmRestu, będzie siecią niewielkich restauracji zlokalizowanych w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych, serwujących kanapki do spożycia w restauracji oraz na wynos" - głosi komentarz. "Jesteśmy na razie w fazie rozwijania tego pomysłu, dlatego w tym roku przewidujemy po kilka lokali pod każdą z tych marek" - powiedział PAP Wojciech Mroczyński, dyrektor zarządzający w AmRest. Dodał, że AmRest zamierza nadal rozwijać sieć restauracji Pizza Hut i KFC. "To są nasze podstawowe marki i jak najbardziej inwestujemy w ich rozwój. Otwieranie restauracji pod nowymi markami na pewno nie będzie odbywać się kosztem istniejących marek" - powiedział. W tym roku AmRest zamierza otworzyć pierwszą restaurację Pizza Hut na Ukrainie, do końca roku przewiduje w sumie dwa takie lokale. "Obecnie szukamy lokalizacji, rozmawiamy z różnymi partnerami. Na razie nie zmieniamy linii, chcemy jak najszybciej otworzyć tam restaurację Pizza Hut" - powiedział Mroczyński. Wcześniej spółka informowała, że otwarcie pierwszej restauracji Pizza Hut na Ukrainie planowane jest na przełom kwietnia i maja tego roku. W 2005 roku AmRest osiągnął zysk netto 21,7 mln zł, czyli więcej niż w 2004 roku, kiedy spółka osiągnęła 11,8 mln zł zysku netto. Przychody z działalności restauracji AmRest, po czterech kwartałach 2005 roku wzrosły do 499,8 mln zł, z 463,2 mln zł, a zysk operacyjny wzrósł do 22,3 mln zł, z 19,7 mln zł osiągniętych w 2004 roku.

Reklama

W tym roku zarząd spółki nie wyklucza dalszego wzrostu sprzedaży i zysku. "Głównym motorem, który napędza nasze wyniki jest sprzedaż. Kiedy rośnie sprzedaż, rosną też zyski. Można doczytać między wierszami, że skoro rozwijamy nowe marki i wchodzimy na nowy rynek, to naszą ambicją jest wzrost sprzedaży, a to jest mocno skorelowane z wynikami firmy" - powiedział. Rodeo Drive to restauracje typu "steak house", w stylu dzikiego zachodu. Cenowo mają być na poziomie o 20 proc. wyższym niż restauracje Pizza Hut i będą oferować głównie mięso wołowe z grilla. AmRest zamierza do tej sieci specjalnie importować wołowinę.

O wprowadzeniu jednej nowej sieci restauracji AmRest mówił podczas oferty publicznej w kwietniu 2005 roku. Oceniał wtedy, że inwestycja ta pochłonie w ciągu trzech lat około 14-16 mln zł. Koszt budowy od zera jednej restauracji Rodeo Drive to wydatek rzędu 5-6 mln zł, zaś jedna restauracja Pizza Hut kosztuje spółkę około 1,5-2 mln zł. AmRest działa obecnie w Polsce i Czechach.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: restauracje | rodeo | chciał | lokale | pizza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »