Black Point prognozuje wyniki

Mimo osłabienia koniunktury w branży IT, Black Point uzyska obroty na podobnym, jak przed rokiem poziomie - ok. 72 mln zł skonsolidowanego obrotu oraz ok. 5,3 mln zł zysku brutto - ogłosiła spółka w prognozie wyników na 2011 rok.

Mimo osłabienia koniunktury w branży IT, Black Point uzyska obroty na podobnym, jak przed rokiem poziomie - ok. 72 mln zł skonsolidowanego obrotu oraz ok. 5,3 mln zł zysku brutto - ogłosiła spółka w prognozie wyników na 2011 rok.

- Stawiamy na realną prognozę, która zakłada, że w 2011 roku wypracujemy wyniki nie niższe niż w 2010 roku. Opieramy ją na rzetelnej analizie sytuacji rynkowej, w tym wynikach sprzedaży w Grupie w pierwszym półroczu tego roku - mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Point S.A.

Przychody netto Grupy ze sprzedaży w drugim kwartale 2011 roku wyniosły 18,4 mln zł, obrót skonsolidowany wyniósł 36,6 mln zł. W porównaniu do pierwszego półrocza oznacza to dla Grupy spadek sprzedaży o ok. 9 proc. i o ok. 4 proc. dla spółki Black Point. Jednocześnie względem drugiego kwartału 2010 roku spółka uzyskała 5-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży.

Reklama

- To dobre wyniki biorąc pod uwagę znaczące osłabienie koniunktury w branży alternatywnych materiałów do druku względem roku 2009/2010 - mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Point S.A. - Na te tendencje nałożyły się zaostrzone działania ze strony producentów drukarek i dostawców produktów alternatywnych, w szczególności silna presja cenowa, skutkująca spadkiem cen sprzedaży, a tym samym marż handlowych - dodaje.

Sprawdź notowania Black Point na naszych stronach

W konsekwencji spółka musiała liczyć się ze spadkiem obrotów wartościowych, pomimo stałych wzrostów sprzedaży ilościowej. W ostatnim półroczu, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, spółka Black Point odnotowała 15 proc. przyrost sprzedaży ilościowej w dwóch flagowych liniach produktowych generujących największy przychód - tonerach Black Point Super Plus oraz Black Point Color.

Jednocześnie, należąca do Grupy spółka Eco Service, zajmująca się globalnym handlem pustymi wkładami do drukarek, w tym samym czasie osiągnęła 6-procentowy wzrost sprzedaży.

Black Point poinformował, że podjął działania, które w perspektywie czasowej pozwolą zwiększać producentowi udział w rynku. W drugim kwartale doszło do przełomu w pracach nad poprawą konkurencyjności oferty marki Black Point, do czego przyczyniło się wdrożenie innowacyjnej technologii produkcji atramentów.

Dzięki tym działaniom w pierwszym półroczu 2011 roku Black Point poszerzył ofertę o nowe, kluczowe z punktu widzenia udziału w rynku kartridże atramentowe. Nowa technologia umożliwia produkcję atramentów w wersji XL, tj. o zwiększonej wydajności, które zapewniają użytkownikom wymierne oszczędności kosztów druku.

Producent szacuje, że w drugim półroczu uda mu się dzięki temu podnieść sprzedaż ilościową w grupie atramentów o co najmniej 10 proc.

Jednocześnie firma planuje rozwijać sprzedaż na rynkach eksportowych (zwłaszcza Czechy, Węgry), a dzięki kolejnym partnerom handlowym poszerzać sieć dystrybucji w Polsce. Z kolei za pośrednictwem spółki Eco Service Grupa zamierza zintensyfikować działania handlowe na rynkach dalekowschodnim oraz amerykańskim.

Black Point prowadzi też działania zmierzające do optymalizacji kosztów działalności oraz produkcji, a także podnoszenia świadomości marki wśród użytkowników.

Black Point S.A. jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.

Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.

Od maja 2010 roku akcje Black Point S.A. są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Black Point S.A. | Black
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »