BM BGŻ BNP Paribas tnie wycenę LPP
Analitycy BM BGŻ BNP Paribas zdecydowali się na obniżenie prognoz spółki na kolejne lata w związku z rozczarowującymi wynikami za 2015 r. oraz brakiem wyraźniejszej poprawy, szczególnie w obszarze rentowności, w 2016 r.
Analitycy BM BGŻ BNP Paribas, w raporcie z 19 kwietnia, obniżyli wycenę LPP nadal zalecają "sprzedaj", z kolei cenę docelową zmienili na 5.028,22 zł z 6.124,27 zł. Raport został przygotowany przy kursie 6.223,9 zł.
"W kolejnych latach nie oczekujemy odbicia gospodarczego w Rosji i na Ukrainie. Równocześnie plany rozwoju w krajach arabskich, otworzenie franczyzy na Białorusi i w Kazachstanie oraz ekspansja w Niemczech i na Bałkanach, naszym zdaniem, nie będą w stanie nadrobić słabości rynku polskiego oraz rosyjskiego. Tempo wzrostu sprzedaży w Niemczech jest wolniejsze od oczekiwań zarządu, nowa marka, czyli Tallinder, także nie będzie naszym zdaniem, przełomem dla biznesu LPP" - skomentowali.
"Uważamy, iż spółka zbyt wolno rozwija się w segmencie e-commerce, co stawia LPP w niekorzystnej sytuacji względem konkurencji. Dodatkowo zarząd nie dostrzega możliwości znaczącej poprawy marży na rynku polskim ze względu na silną konkurencję. Wyższa marża brutto na sprzedaży w kolejnych latach jest pochodną zwiększania udziału sprzedaży poza Polską. W 2015 r. spółka w większości wyczerpała również potencjał ograniczenia kosztów sklepów własnych, co prowadzić będzie do wzrostu udziału kosztów SG&A w przychodach" - dodali.
Ich zdaniem, w tym roku LPP zanotuje 354,7 mln zł zysku netto, 449,5 mln zł zysku operacyjnego oraz 5,76 mld zł przychodów.