BRIJU kontynuuje dynamiczny rozwój w 2015 r.

Notowana na głównym rynku GPW jubilerska spółka z sukcesem zakończyła 2014 r. i rozpoczyna realizację planu rozwoju sieci sprzedaży na 2015 r. W tym roku spółka zamierza otworzyć minimum 20 salonów pod marką BRIJU.

Notowana na głównym rynku GPW jubilerska spółka z sukcesem zakończyła 2014 r. i rozpoczyna realizację planu rozwoju sieci sprzedaży na 2015 r. W tym roku spółka zamierza otworzyć minimum 20 salonów pod marką BRIJU.

Na koniec ubiegłego roku własna sieć sprzedaży BRIJU liczyła 12 salonów. Równolegle do rozwoju sieci sklepów gnieźnieńska spółka rozwijała ofertę produktową wprowadzając do salonów kolejne kategorie jubilerskie, takie jak zegarki czy kolekcje modowe przygotowane przez Mariusza Przybylskiego. Dzięki temu w okresie przedświątecznych zakupów możliwe było wykorzystanie pełnego potencjału sprzedażowego grupy.

- Sprzedaż zrealizowana w okresie świątecznym była zgodna z naszymi założeniami. Tradycyjnie jest to najlepszy okres w roku dla branży jubilerskiej, a w grudniu sprzedaż jest nawet 3-krotnie wyższa niż średniomiesięczna dla pozostałego okresu - powiedział Przemysław Piotrowski, prezes BRIJU SA.

Reklama

W okresie dziewięciu pierwszych miesięcy 2014 r. grupa zrealizowała 274,5 mln zł przychodów oraz 18,4 mln zł zysku brutto ze sprzedaży, co oznacza wzrost o odpowiednio 17,4 proc. i 71,8 proc. Zysk netto po wzroście o 10,3 proc. wyniósł 8 mln zł i był wyższy niż w całym 2013 r. Raport za 2014 r. spółka opublikuje 20 marca 2015 r.

- W minionym roku wyraźnie wzrosły wyniki w obu segmentach działalności - segmencie surowcowym i jubilerskim. Jest to zasługa rozwoju działalności grupy - w segmencie surowców zwiększyliśmy wolumeny handlu srebrem, na którym możemy osiągnąć wyższe marża. Natomiast w segmencie jubilerskim znacząco rozwinęliśmy sieć sprzedaży pod marką BRIJU - powiedział Piotrowski.

Rok 2014 był wyjątkowy w prawie 100-letniej działalności firmy jubilerskiej. W maju 2014 r. BRIJU zadebiutowało na Głównym Rynku GPW. Przez cały rok Grupa BRIJU pracowała nad rozwojem oferty produktowej i sieci sprzedaży. Sukcesem okazała się współpraca z projektantem Mariuszem Przybylskim, w ramach której przygotowano m.in. kolekcje Night Air oraz Wild at Heart. W okresie od marca do października BRIJU otworzyło 9 salonów własnych.

- Jesteśmy zadowoleni z 2014 r., zarówno jeśli chodzi o zrealizowane działania, jak i osiągnięte wyniki. W 2015 r. chcemy otworzyć minimum 20 salonów pod marką BRIJU oraz dalej rozwijać naszą ofertę, wprowadzając nowe kolekcje klasyczne oraz modowe. Dzięki własnemu zakładowi produkcji elastycznie możemy reagować na zmieniające się trendy rynkowe. Liczymy również na dalszy rozwój segmentu surowcowego - dodał Piotrowski.

- - - - -

O BRIJU SA:

Działalność spółki jest kontynuacją blisko 100-letniej tradycji jubilerskiej rodziny Piotrowskich. Obejmuje ona dwa segmenty: projektowanie, produkcję i dystrybucję wysokiej jakości wyrobów jubilerskich oraz handel kruszcami złota i srebra. Segment wyrobów jubilerskich obejmuje najstarszą działalność spółki, od 2011 roku produkcja odbywa się pod marką BRIJU.

Asortyment spółki obejmuje własne kolekcje oraz modowe kolekcje wyrobów biżuteryjnych, które są oferowane w szerokiej gamie wzorów. Spółka posiada unikatowy na polskim rynku system produkcji wyrobów jubilerskich, wykorzystujący najlepsze, światowe technologie i sprzęt. 29 maja 2014 r. akcje BRIJU zadebiutowały na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wcześniej spółka była notowana na NewConnect.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Briju S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »