CD Projekt planuje premierę gry online na tablety i smartfony

CD Projekt planuje na 2014 r. premierę gry online przeznaczonej na tablety i smartfony, a prace nad produktem trwają od kilkunastu miesięcy we współpracy z partnerem zewnętrznym - podała spółka w sprawozdaniu zarządu za 2013 r. Sprzedaż obu części gry Wiedźmin przekroczyła 7 mln egzemplarzy.

CD Projekt planuje na 2014 r. premierę gry online przeznaczonej na tablety i smartfony, a prace nad produktem trwają od kilkunastu miesięcy we współpracy z partnerem zewnętrznym - podała spółka w sprawozdaniu zarządu za 2013 r. Sprzedaż obu części gry Wiedźmin przekroczyła 7 mln egzemplarzy.

CD PROJEKT podsumowuje 2013 rok i zapowiada nowy projekt

- Wysokie i pozytywne przepływy finansowe pozwalają na finansowanie produkcji gier Wiedźmin 3 Dziki Gon oraz Cyberpunk 2077 oraz ich perfekcyjne dopracowanie.

- Gracze kupili łącznie już ponad 7 mln egzemplarzy gier z serii Wiedźmin.

- Studio CD Projekt RED, razem z partnerem zewnętrznym, pracuje nad multiplatformowym projektem mobilnym, który będzie miał premierę w 2014 r.

- GOG.com dynamicznie się rozwija i kończy pracę nad jednym z projektów R&D.

Grupa CD PROJEKT zanotowała w 2013 r. 14,9 mln zł zysku netto i 142,2 mln zł przychodów.

Reklama

Realizując produkcję nowych gier na niespotykaną wcześniej skalę Grupa bez problemu odnotowała zysk na wszystkich poziomach operacyjnych i generowała gotówkę. Dodatnie, wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 22,1 mln zł. Dzięki temu w 2013 r. CD PROJEKT spłacił 4,74 mln zł swojego zadłużenia z tytułu umów kredytów i pożyczek, a na koniec roku posiadał środki pieniężne i ekwiwalenty w wysokości 39,68 mln zł oraz 805 tys. zł w pozostałych płynnych aktywach finansowych.

"W zeszłym roku udowodniliśmy, że nawet bez premiery zarabiamy pieniądze. Dzięki temu produkujemy Wiedźmina 3 oraz Cyberpunka 2077 a także realizujemy kilka mniejszych projektów praktycznie bez wykorzystania zewnętrznego finansowania" - powiedział Adam Kiciński, Prezes CD PROJEKT.

W marcu Spółka poinformowała o przesunięciu daty premiery Wiedźmina 3 na luty 2014 r.

"Nie mamy wątpliwości, że jakość Wiedźmina 3 będzie miała istotne, bezpośrednie przełożenie na jego sukces komercyjny i biznesowy. Dodatkowe cztery miesiące pozwolą nam na satysfakcjonujące nas dopracowanie gry w ostatniej fazie produkcji i wielokrotne jej testowanie tak, aby dostarczyć graczom produkt kompletny".

Mogę też równocześnie poinformować dziś o tym, że prowadzimy zaawansowane prace nad kolejnym, dotychczas nieogłoszonym projektem. Wkraczamy nim na zupełnie nowe dla nas terytoria pod kątem rozgrywki i modelu biznesowego." - powiedział Adam Kiciński.

Nowy projekt to multiplatformowa gra na urządzenia mobilne wykorzystująca zaawansowane możliwości technologiczne tabletów i smartfonów. Prace, prowadzone wraz z partnerem zewnętrznym, trwają od ponad roku i są mocno zaawansowane. Komercyjna wersja projektu zadebiutuje jeszcze w tym roku.

SIEDEM MILIONÓW SPRZEDANYCH WIEDŹMINÓW

Równocześnie bardzo dobrze sprzedają się pierwsza i druga część Wiedźmina. Łącznie na całym świecie sprzedano już ponad 7 mln egzemplarzy obu gier. Rosnąca baza graczy, która poznała wcześniejsze części wiedźmińskiej sagi to poważny atut CD PROJEKT przed premierą gry Wiedźmin 3 Dziki Gon, który już teraz jest jednym z najbardziej oczekiwanych tytułów o czym świadczą liczne nagrody, wyróżnienia oraz wygrane plebiscyty. Trzecia część Wiedźmina zadebiutuje w lutym przyszłego roku - równocześnie na komputery PC oraz konsole Xbox One oraz PlayStation 4.

CD PROJEKT w 2013 r. wybrał dystrybutorów Wiedźmina 3 na wszystkich kluczowych rynkach. Warner Bros. Interactive Entertainment zajmie się promocją i dystrybucją gry na terenie Ameryki Północnej. Namco Bandai będzie odpowiadać za Europę Zachodnią, a także (na mocy oddzielnej umowy) za Australię oraz Nową Zelandię. W Czechach i na Węgrzech promocją i dystrybucją zajmie się Cenega. Japońskim dystrybutorem został Spike Chunsoft. W Polsce wydawcą zostanie CDP.pl, który będzie współpracować przy tym projekcie z Agorą. Finalizowane są umowy z partnerami z kolejnych terytoriów. Co istotne, wszystkie globalne prawa do dystrybucji cyfrowej zachował CD PROJEKT.

Elementem działań wspierających premierę Wiedźmina 3 jest wykorzystanie marki w kolejnych produktach rozszerzających uniwersum wiedźmińskie i stanowiących dla Spółki źródło dodatkowego przychodu. Są to m.in. gra planszowa The Witcher Adventure Game (premiera w trzecim kwartale roku) wraz z cyfrową wersją przeznaczona na tablety oraz seria komiksów, z których pierwszy zadebiutuje już 19 marca. W obu przypadkach studio CD Projekt RED współpracuje z globalnymi liderami swoich branż - są to odpowiednio Fantasy Flight Games oraz Dark Horse Comics.

Dzięki utrzymującej się popularności "Wiedźmina" przychody Grupy CD PROJEKT w segmencie "produkcja gier" wyniosły w 2013 r. 23,6 mln zł. Zysk netto tego segmentu wyniósł 5,1 mln zł.

GOG.COM POZYSKUJE NIEZALEŻNYCH PRODUCENTÓW I WZMACNIA POZYCJĘ

W 2013 r. należąca do Grupy platforma GOG.com nadal wzmacniała swoją pozycję najpopularniejszego po Steam, niezależnego cyfrowego dystrybutora gier na świecie, zarówno pod względem sprzedaży, jak i pozyskiwania nowych klientów. Unikalna, przyjazna dla kupujących strategia GOG.com (polegająca m.in. na sprzedaży wyłącznie gier bez niewygodnych dla użytkowników zabezpieczeń typu DRM) doczekała się uznania ze strony magazynu "Time", który wyróżnił GOG.com jako jedną z 50 najlepszych stron internetowych roku.

W sierpniu GOG.com ogłosił specjalny projekt wsparcia dla niezależnych twórców gier. Za pomocą dedykowanego portalu www.gog.com/indie każdy twórca może zgłosić swoją grę i w ciągu 2 tygodni otrzymać jej ocenę. W przypadku pozytywnego zaopiniowana, GOG.com oferuje deweloperowi zarówno wsparcie finansowe, jak i marketingowe tytułu. Program okazał się dużym sukcesem. Zgłoszono do niego już około 700 projektów a pierwsze gry zostały już ukończone przez twórców i trafiły do oferty serwisu.

W ciągu 2013 r. GOG prowadził również prace nad dwoma nowymi, nie ogłoszonymi jeszcze projektami rozwojowymi. Pierwszy z nich, który będzie miał swoją premierę na czerwcowych targach E3 w Los Angeles pomoże przyciągnąć do GOG nowych klientów oraz pozwoli serwisowi poszerzyć katalog o najnowsze gry, niedostępne w dotychczasowym modelu działania GOG.com.

Przychody ze sprzedaży do zewnętrznych klientów w segmencie "globalna, cyfrowa dystrybucja gier", za który odpowiada GOG.com wyniosły 57,6 mln zł, czyli o około 37 proc. więcej niż przed rokiem. Jest to też działalność związana z wysoką rentownością o czym świadczy zysk netto na poziomie 9,52 mln zł oraz z dodatnimi przepływami gotówkowymi umożliwiającymi Spółce po raz kolejny wypłatę dywidendy na rzecz CD PROJEKT S.A.

O Grupie CD PROJEKT:

Studio CD Projekt RED rozpoczęło produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 r. wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 r., a 17 kwietnia 2012 r. gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. W maju 2012 r. Spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®. Pod koniec 2012 r. notowana na GPW spółka zmieniła nazwę na CD PROJEKT, CD Projekt RED pozostaje nazwą studia deweloperskiego.

Skonsolidowane przychody CD Projekt w 2013 r. wyniosły 142,2 mln zł. W segmencie dystrybucji i działalności wydawniczej w Polsce sprzedaż wyniosła 61,2 mln zł, produkcji gier 22,3 mln zł, globalnej cyfrowej dystrybucji gier 57,6 mln zł. Pozostałe segmenty przyniosły spółce 1 mln zł przychodów. EBITDA grupy CD Projekt za 2013 r. wyniosła 18,01 mln zł., a skonsolidowany zysk netto przypisany podmiotowi dominującemu sięgnął 14,9 mln zł

opr.MZB

Komentarz DM BZWBK: Wiedźmin 2 przyniósł 100 mln zł przychodów podczas gdy koszty bezpośrednio produktowe wyniosły 33 mln zł. Budżet Wiedźmina 3 wynosi 50 mln zł więc powinien przynieść więcej niż 150 mln zł przychodu. Biorąc pod uwagę potencjał oraz wypuszczenie gry na trzecią platformę osiągnięcie powyższego celu nie powinno stanowić większego problemu. Według naszych obliczeń 150 mln przychodu przekłada się na 3,5 mln sprzedanych egzemplarzy. Łukasz Kosiarski

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: "Wiedźmin" | tablet | smartfony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »