Cena Czyni Cuda

Jazdą drużynową na czas z San Lorenzo al Mare do San Remo rozpoczął się 9 maja prestiżowy wyścig Giro d'Italia. Swój udział w tym wydarzeniu ma ekipa CCC Sprandi Polkowice. Już samo uczestnictwo w wyścigu kolarskim nie byłoby możliwe bez komercyjnego sukcesu sponsora - Grupy CCC, będącego liderem na polskim rynku detalicznej sprzedaży obuwia oraz jego największym producentem w kraju.

Początki działalności obecnej Grupy CCC sięgają pierwszej połowy lat 90. Wówczas powstała Firma Handlowa Miłek, której głównym profilem działalności była detaliczna i hurtowa sprzedaż obuwia. Firma, otwierając pod szyldem "żółta stopa" w 1996 r. pierwsze sklepy franczyzowe, zbierała bezcenne doświadczenie. Przełom w rozwoju firmy nastąpił w 1999 r. wraz z rejestracją we wrocławskim sądzie spółki CCC. Współpracując z ponad setką franczyzobiorców spółka na terenie Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Polkowicach Dolnych wybudowała fabrykę i rozpoczęła produkcję obuwia na szeroką skalę.

Reklama

Sukcesy sportowe a rozpoznawalność marki

W tym czasie powstała też działająca z sukcesami zawodowa grupa kolarska CCC Polsat Polkowice. Wówczas CCC wraz z Ceresitem i Matem postanowiło sponsorować polskie kolarstwo. Patronat medialny nad grupą objęła telewizja Polsat, która w późniejszym czasie stała się jednym z jej sponsorów. Wraz z rozwojem komercyjnym firmy przyszły pierwsze sportowe sukcesy: zwycięstwa w Tour de Pologne i mistrzostwach Polski. Jednocześnie ekipa poprzez dobre wyniki coraz silniej zaznaczała swoją obecność na wyścigach we Włoszech, we Francji, w Portugalii i Szwajcarii. Z ogromnymi sukcesami zadebiutowała w prestiżowym Giro d'Italia i Tour de Suisse.

Sukcesy sportowe w bezpośredni sposób wpłynęły na większą rozpoznawalność marki tak w Polsce, jak i na świecie. Tylko w 2004 r. firma przekształciła się ze spółki z o.o. w spółkę akcyjną, debiutując na parkiecie warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a poprzez zależną spółkę CCC Boty Cech s.r.o. podbiła rynek czeski. Rok później w fabryce po raz pierwszy odnotowano milion par butów wyprodukowanych w ciągu roku. W połowie 2006 r., w odpowiedzi na niszę rynkową, powstały dwa nowe brandy: Quazi i Boti. Przy czym pierwsza firma zaoferowała ekskluzywne obuwie pozycjonowane znacznie powyżej dotychczasowej oferty. Nowo powstałe marki wraz z istniejącym CCC objęły swoją ofertą wszystkie ważniejsze segmenty rynku.

Z CCC w NG2

Te inwestycje zbiegły się w czasie z jednym z najlepszych sezonów sportowych. Lata 2007-2010 to pasmo niekończących się triumfów i zwycięstw w kolarstwie szosowym a także górskim. "Pomarańczowi" tylko w 2007 r. odnieśli ponad 50 zwycięstw w Polsce. Nie brakowało również sukcesów na arenie międzynarodowej. Z sukcesami ścigali się na Tajwanie, w Korei i Maroku. Pierwszą dekadę XXI wieku ekipa CCC Polsat skończyła awansem do Profesional Team, co umożliwia starty w najważniejszych wyścigach w Europie.

W 2007 r. decyzją akcjonariuszy spółka CCC SA zmieniła nazwą na NG2. Zmiana była podyktowana dynamicznym rozwojem firmy na rynku krajowym. NG2 stanowiła odrębną spółkę, która zasięgiem objęła trzy niezależne marki. Prawa ochronne do tych znaków towarowych, jak również zarządzanie i administrowanie w 2010 r. zostały w 100 proc. przekazane nowo powstałej spółce zależnej NG2 Suisse S.a.r.l. z siedzibą w Zug na terenie Szwajcarii. Rok później firma ukończyła budowę największego w Europie Środkowej, nowoczesnego i w pełni zautomatyzowanego centrum logistycznego, położonego w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Polkowicach.

Ekspansja i powrót do korzeni

Awans ekipy CCC Polsat w kolarskiej lidze przełożył się na liczne zaproszenia do startów w wielu ważnych wyścigach w Europie i na świecie, m.in. we Włoszech, Francji, w Hiszpanii czy Portugalii. Dużym wyróżnieniem i uznaniem było wówczas zaproszenie do startu w mistrzostwach świata w jeździe drużynowej na czas w holenderskim Valkenburgu. W 2013 r. ekipa CCC Polsat Polkowice po raz kolejny awansowała i została zarejestrowana w gronie Profesional Continental Team. To pozwoliło utrwalić jej silną pozycję w kraju i na świecie.

Osiem lat po wprowadzeniu marki CCC na rynek czeski zostały zarejestrowane dwie kolejne spółki zależne w Słowacji i na Węgrzech. Z siedzibą w Bratysławie powstała CCC Slovakia S.K. s.r.o., a w Budapeszcie CCC Hungary Shoes Kft. W tym samym roku w kraju firma uruchomiła sieć salonów firmowych z obuwiem marki Lasocki. W kolejnym roku nastąpiła dalsza ekspansja na rynkach zagranicznych. Pod szyldem CCC powstały m.in. spółki w Austrii, Bułgarii, Turcji, Chorwacji, Słowenii i w Niemczech. Jednocześnie w styczniu 2013 r., decyzją akcjonariuszy, spółka powróciła do nazwy CCC.

Dobra passa trwa

Komercyjny i sprzedażowy podbój Europy w 2014 r. zbiegł się w czasie z sukcesem kolarzy z zespołu CCC. W końcowym rankingu Międzynarodowej Unii Kolarskiej Europe Tour zostali sklasyfikowani ostatecznie na siódmej pozycji, wśród 126 zarejestrowanych profesjonalnych grup kolarskich. W rankingu indywidualnym na trzeciej pozycji uplasował się Davide Rebellin, a dwaj "pomarańczowi" - Maciej Paterski i Bartłomiej Matysiak - jako reprezentanci Polski zdobyli złoty medal na mistrzostwach świata.

W przyszłym roku spółka będzie celebrować obchody 20 lat działalności firmy, biorąc pod uwagę również spuściznę po Firmie Handlowej Miłek, która stanowi podwalinę działania dzisiejszej Grupy CCC. Ta jest dziś niekwestionowanym liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia, będąc jednocześnie w Polsce jego największym producentem.

Grupa CCC zarządza ponad 700 salonami obuwniczymi zlokalizowanymi w nowoczesnych galeriach i centrach handlowych w 14 krajach. W nich sprzedawanych jest ponad 25 milionów par butów w ciągu roku. Posiada własną fabrykę butów skórzanych, w której pracuje ponad 5,5 tys. pracowników. Grupę CCC stanowią zależne spółki zarejestrowane nie tylko w Polsce, lecz także na Słowacji i na Węgrzech, w Czechach, Bułgarii, Niemczech, w Turcji, Chorwacji, Słowenii i w Austrii. Ponadto poprzez sieć sklepów franczyzowych firma jest obecna na Litwie, w Estonii i na Łotwie, a także w Rosji, na Ukrainie, w Rumunii i Kazachstanie.

Grupa CCC posiada blisko 70 zarejestrowanych marek towarowych, wśród których najbardziej popularną jest Lasocki. Wedle szacunków udział Grupy CCC na polskim rynku detalicznej sprzedaży obuwia waha się od 18 do 20 proc. Swoją twarzą, obuwie jak również torby i torebki marki CCC firmowali m.in.: Anna Przybylska, Piotr Adamczyk i Olivier Janiak. W tym roku firma nawiązała współpracę z Anją Rubik, polską topmodelką.

Grupa CCC okiem Bisnode Polska

Grupa CCC w ocenie wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska jest spółką w bardzo dobrej kondycji finansowej, o minimalnym ryzyku współpracy, z nadanym Ratingiem Bisnode D&B - 5A1 i oceną scoringową na poziomie 100. Sama Ocena Scoringowa pozwala precyzyjnie pozycjonować ryzyko kontrahenta na tle innych firm prowadzących działalność gospodarczą w Polsce.

Wartość 100 oznacza, że ryzyko upadłości podmiotu w najbliższych dwunastu miesięcy oscyluje w granicach zera. Doskonała kondycja finansowa spółki znajduje odzwierciedlenie w twardych danych finansowych. Te dostępne za rok 2014 ugruntowują pozycję lidera na polskim rynku detalicznej sprzedaży obuwia. Kolejny raz wzrosła wartość przychodu i zysku. Całkowita sprzedaż w 2014 r. wyniosła 1,7 mld zł, co w porównaniu do roku ubiegłego stanowi wzrost o blisko 12 proc. Pozwoliło to na osiągnięcie 128,7 mln zł zysku*.

*Dane finansowe Grupy CCC pochodzą z raportu handlowego Bisnode Polska

Tomasz Starzyk

Gazeta Finansowa
Dowiedz się więcej na temat: ccc | Grupa CCC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »