DGS zanotował spadek sprzedaży
Spółka została wsparta przez mocny wynik osiągnięty na rynkach nordyckich.
Wielkość sprzedaży DSG International, sieci sprzedaży detalicznej, w miesiącach letnich spadła o 6 proc. Ta zmiana sprzedaży dotyczy sklepów otwartych minimum rok i odnosi się do 16 tygodni zakończonych 22 sierpnia.
W Wielkiej Brytanii, gdzie spółka jest właścicielem takich marek jak Currys czy PC World, spadek sprzedaży w sektorze komputerów wyniósł 15 proc., a w sektorze elektroniki, licząc łącznie z Irlandią, zanotowano 14 proc. spadku. Zwiększenie skali operacji na rynkach nordyckich pozwoliło zmniejszyć skalę spadku przychodów, a John Browett, szef spółki, ocenił wyniki, jako "zachęcający początek roku". - Przedsięwzięcia w krajach nordyckich przynoszą dobre efekty, zmiany na terenie Wielkiej Brytanii są nadal dokonywane i odnowione sklepy poprawiają wyniki, a poprawa w Włoszech przynosi efekty.
Mimo to, Browett ostrzegł, że DSG jest nadal "ostrożne" co do przyszłych warunków gospodarczych. Cena akcji DSG po tych informacjach zyskiwała 6,85 proc. do poziomu 28,84 p.