DM BPS rekomenduje "kupuj" Ergis, cena docelowa 4,16 zł

Analitycy DM BPS, w raporcie z 27 listopada, rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla Ergisu od zalecenia "kupuj". Cenę docelową akcji spółki ustalono na 4,16 zł.

Analitycy DM BPS, w raporcie z 27 listopada, rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla Ergisu od zalecenia "kupuj". Cenę docelową akcji spółki ustalono na 4,16 zł.

Uważamy, że w najbliższych latach wzrost przychodów w Spółce, spowodowany będzie rosnącym popytem na opakowania z tworzyw sztucznych, a także poprzez planowane zwiększenie mocy produkcyjnych w dwóch zakładach. Do mocnych stron Grupy zaliczyć można wysokie bariery wejścia do biznesu i innowacyjne, opatentowane rozwiązania, takie jak folie wielowarstwowe nanoErgis, które pozwalają na uzyskanie istotnej przewagi konkurencyjnej na polskim, jak i europejskim rynku opakowań.

Słabiej oceniamy natomiast zdolność do utrzymywania wysokich marż (wzrost konkurencji w produkcji taśm PET i twardych folii opakowaniowych), co więcej niższe ceny surowców strategicznych dla Grupy będą jedynie w minimalnym stopniu poprawiać wyniki 4Q (presja producentów tworzyw i odbiorców produktów Spółki). Zgodnie z naszymi prognozami, w tym roku Spółka wypracuje około 19,5 mln PLN zysku netto i 53,9 mln EBTIDA, co w porównaniu z rokiem poprzednim (odpowiednio 11 i 46 mln PLN) jest wynikiem znacznie lepszym.

Reklama

Wyższe odczyty PMI dla przemysłu, w październiku i listopadzie (prognoza) wskazują, iż sytuacja na rynku europejskim poprawia się (vs. 3Q'14), co potwierdza zapewnienia Spółki o wyjątkowo słabym wrześniu. Uważamy, że okres najbliższych 3 kwartałów cechować się będzie niższą rentownością, w porównaniu z 1H'14, co można było zaobserwować w wynikach za 3Q'14.

Ponadto znaczące efekty inwestycji w moce produkcyjne widać będzie dopiero pod koniec 2015 roku. Biorąc pod uwagę czynniki ryzyka i niską wycenę wskaźnikową (P/E'15 7,7x) rozpoczynamy wydawanie rekomendacji od KUPUJ i wyceniamy jedną akcję spółki na 4,16 PLN.

Więcej mocy. Spółka w 2014 roku rozpoczęła dwa znaczące projekty powiększające moce produkcyjne. Zastąpienie starszej maszyny, bardziej wydajną nowszą linią produkcyjną w zakładzie Flexergisu, pozwoli na wzrost mocy o ok. 15%.

Druga inwestycja powiększa o około 100% możliwości produkcji pasków PET, w segmencie opakowań przemysłowych. Uważamy, że powyższe inwestycje zwiększą przychody o 3,4% r/r w 2015 i o 4% w 2016 roku. Założone niskie dynamiki sprzedażowe, pokrywają się z planami Spółki, która zamierza stopniowo zapełniać moce (by utrzymać marże).

Popyt na folię nano

Głównym czynnikiem decydującymi o wysokości marży operacyjnej w przyszłości, będzie udział sprzedaży innowacyjnej folii nanoErgis, w sprzedaży folii przemysłowych stretch ogółem. Pomimo wcześniejszych założeń Zarządu o dość szybkim wzroście udziału folii (ok. 90% udziału nano w stretchu, w 2015 roku), historyczne wyniki pozwalają sądzić, że popyt na nanoErgis będzie rósł w wolniejszym tempie. Zakładamy, że udział ten osiągnie jedynie średnio 63% w 2015 i 70% w 2016 roku.

Wpływ otoczenia i ryzyko obniżki marżowości. Ostatnia obniżka cen surowców, wykorzystywanych w produkcji opakowań (m.in. polietylen LLDPE), będzie jedynie w niewielkim stopniu pozytywnie wpływać na marżę operacyjną w najbliższym okresie.

Udział surowców w kosztach produkcji to około 70%, jednak tylko dynamiczne zmiany cen, mogą w krótkim terminie poprawić zyskowność Spółki. W dłuższym okresie wzrost marży ograniczany jest przez klientów i producentów tworzyw sztucznych (pomimo spadku cen ropy, ceny polietylenów utrzymywane są na wyższym poziomie). Istotnym ryzykiem działalności Spółki jest także pogorszenie się sytuacji makroekonomicznej. Ostatnia "wpadka" wynikowa Spółki w 3Q'14, spowodowała wzrost obaw, co do zdolności powrotu do bardzo dobrej rentowności z 1H'14. Wyniki najbardziej zagrożonego obniżką marż segmentu twardych folii opakowaniowych mocno zależne są, od obecnej koniunktury państw zachodnich, a w szczególności:

Niemiec, do których Grupa kieruje aż 23% swojej zagranicznej sprzedaży i Francji. Pomimo bardzo niskiej sprzedaży w kierunku wschodnim (ok. 1%), konflikt ukraiński osłabia gospodarki państw UE, co wpływa na zamówienia i zmniejszenie marżowości produktów.

Departament Analiz

Dom Maklerski Banku BPS S.A.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rekomendacje | kupujcie | kupować | Analiza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »