Dobry kwartał Travelplanet.pl

Travelplanet.pl zakończyła trzeci kwartał przychodami ze sprzedaży w wysokości blisko 6,7 mln zł, co oznacza 15-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Travelplanet.pl zakończyła trzeci kwartał przychodami ze sprzedaży w wysokości blisko 6,7 mln zł, co oznacza 15-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Zysk netto w tym samym okresie wyniósł 1,2 mln zł i był o 62 proc. wyższy niż przed rokiem. W efekcie pomimo straty na poziomie netto, jaką spółka odnotowała po pierwszym półroczu bieżącego roku, po trzech kwartałach zysk netto wynosi 120 tys. zł. Rentowność netto w trzecim kwartale bieżącego roku wyniosła 18,6 proc. i była o 5,4 p.p. wyższa, aniżeli w analogicznym okresie roku 2008.

- Najistotniejszy dla wyniku całorocznego okres wakacyjny był dla nas bardzo udany. Wzrost obrotów notowaliśmy już od maja, dzięki czemu udało nam się "odrobić" straty poniesione na początku roku. Widać, iż po początkowym okresie niepewności, wynikającym z trudnej sytuacji gospodarczej na świecie, Polacy dostrzegli, iż sytuacja ich budżetów domowych jest nadal stosunkowo dobra - mówi Marcin Przybylski, Prezes Zarządu Travelplanet.pl S.A.

Reklama

- Co istotne, dzięki korzyściom, jakie touroperatorom przynosi współpraca z naszą spółką, udaje nam się poprawiać warunki współpracy. Osiągnięte przez nas przychody stanowiły w trzecim kwartale już 11,4 proc. obrotów zrealizowanych przez firmę, co oznacza wzrost o 0,8 p.p. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego - dodaje Marcin Przybylski.

Travelplanet.pl pod koniec 2008 roku, w reakcji na zmiany w otoczeniu makroekonomicznym, rozpoczęła wprowadzanie programu oszczędnościowego, którego efekty są już widoczne w rachunku wyników spółki. Koszty ogólnego zarządu (z wyłączeniem amortyzacji) zmniejszyły się w samym trzecim kwartale o ponad 240 tys. zł, czyli blisko 30 proc.

- Coraz wyraźniej widać, iż działania optymalizacyjne zaczynają przynosić pożądane przez nas efekty. Warto zwrócić uwagę, iż pomimo redukcji kosztów osobowych i administracyjnych, zauważalne jest podniesienie potencjału sprzedażowego i rentowności. Te działania będą oczywiście przynosić korzyści również w późniejszych okresach, co w połączeniu z ożywieniem popytu w branży turystycznej powinno nam pozwolić zakończyć ten rok w okolicach zera - mówi Marcin Przybylski.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »