EMC chce pozyskać z emisji do 1,2 mln akcji kilkanaście mln zł

- EMC Instytut Medyczny chciałby pozyskać z emisji do 1.189.602 akcji serii G kilkanaście milionów złotych - poinformował dziennikarzy prezes spółki Piotr Gerber. EMC liczy też na kilkunastoprocentowy wzrost przychodów w 2011 roku, a wyniki na poziomie netto w kolejnych kwartałach powinny być już lepsze niż 2,1 mln zł straty w I kw. 2011 roku.

- EMC Instytut Medyczny chciałby pozyskać z emisji do 1.189.602 akcji serii G kilkanaście milionów złotych - poinformował dziennikarzy prezes spółki Piotr Gerber. EMC liczy też na kilkunastoprocentowy wzrost przychodów w 2011 roku, a wyniki na poziomie netto w kolejnych kwartałach powinny być już lepsze niż 2,1 mln zł straty w I kw. 2011 roku.

Prezes powiedział we wtorek, że emisja do 1.189.602 akcji serii G oferowanych w ramach prawa poboru, mogłaby nastąpić w lipcu. Prospekt emisyjny jest gotowy i spółka chciałaby go złożyć w Komisji Nadzoru Finansowego w przyszłym tygodniu.

- Spodziewamy się kilkunastu milionów złotych z emisji. Chcielibyśmy te pieniądze pozyskać w lipcu. Prospekt jest gotowy do złożenia w KNF i prawdopodobnie złożymy go w przyszłym tygodniu - powiedział Gerber.

Za jedną akcję przysługiwać będzie jedno prawo poboru, a sześć praw poboru uprawniać będzie do objęcia jednej akcji nowej emisji. Obecnie kapitał EMC dzieli się na 7.137.612 akcji.

Reklama

Gerber powiedział, że pieniądze z emisji akcji spółka chce przeznaczyć na rozbudowę szpitala geriatrycznego w Katowicach.

Prezes powiedział też, że w 2011 roku przychody EMC mogą wzrosnąć o kilkanaście procent, a w kolejnych kwartałach wyniki na poziomie netto powinny być już lepsze niż 2,1 mln zł straty zanotowanej w I kw. 2011, a spowodowanej głównie kosztami uruchomienia szpitala w Piasecznie pod Warszawą.

Przychody grupy w I kw. 2011 roku wzrosły o 11 proc. do 35,3 mln zł. Obecnie ok. 80 proc. przychodów pochodzi z kontraktów z NFZ.

- Przychody będą rosły, bo nasza skala rośnie. Przychody w 2011 roku mogą wzrosnąć o kilkanaście procent, a w kwestii wyniku netto mogę powiedzieć jedynie, że nie będzie to atrakcyjny rok - powiedział Gerber.

- Ten rok jest przeznaczony na to, żeby Piaseczno przestało być kulą u nogi i chcielibyśmy, żeby na koniec roku szpital wyszedł już na zero (...) Kolejne kwartały dla EMC będą słabe, ale będzie lepiej niż w I kw. i mam nadzieję, że ta strata już nie będzie znacząca - dodał.

W 2010 roku skonsolidowane przychody EMC wyniosły 126,8 mln zł, a zysk netto 840 tys. zł.

Prezes podtrzymał też plany, że do 2015 roku EMC chce objąć opieką medyczną 2 mln Polaków, czyli 5 proc. populacji, wobec niecałego miliona osób obecnie.

Powiedział, że spółka, której szpitale i przychodnie skupione są obecnie głównie na Dolnym Śląsku, chciałaby rozwijać swoją działalność także na Górnym Śląsku i w woj. mazowieckim, gdzie w lutym 2011 roku otworzyła swój pierwszy szpital, w Piasecznie pod Warszawą.

Gerber powiedział też we wtorek, że EMC Instytut Medyczny będzie chciał w przyszłości rozwijać swoją działalność także za granicą. Obecnie spółka ma jedną przychodnię w Irlandii.

- Będziemy wychodzili za granicę. Być może będą to Niemcy, Czechy - powiedział prezes.

Obecnie w ramach grupy EMC funkcjonuje 8 szpitali i 16 przychodni. Oprócz szpitala św. Anny w Piasecznie w skład grupy wchodzą: Szpital Specjalistyczny z Przychodnią EuroMediCare we Wrocławiu, Szpital Św. Rocha w Ozimku koło Opola, Szpital Św. Antoniego w Ząbkowicach Śląskich, Szpital Św. Jerzego w Kamieniu Pomorskim, Szpital "Mikulicz" w Świebodzicach, Szpital "Bukowiec" w Kowarach oraz Szpital Geriatryczny im. Jana Pawła II w Katowicach.

Do grupy należą też przychodnie przyszpitalne oraz "Przychodnia przy Łowieckiej" i Zespół Przychodni "Formika" we Wrocławiu, Zespół Przychodni "Lubmed" w Lubinie, Przychodnie przyszpitalne, a także przychodnia w Dublinie w Irlandii.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | chciał | emisja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »