GK Emperia: Poprawa wyników finansowych w drugim kwartale

Grupa Kapitałowa Emperia (GPW: EMP) pomimo niesprzyjających warunków rynkowych i trudnej sytuacji makroekonomicznej poprawiała wyniki finansowe w drugim kwartale 2013 r. Zysk EBITDA osiągnął poziom 20,5 mln zł i był wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego o 108,99 proc. Przychody ze sprzedaży w wysokości 489,7 mln zł były wyższe o 0,46 proc. Zysk netto wypracowany przez grupę wyniósł 10,9 mln zł i był wyższy o 4,36%.

Grupa Kapitałowa Emperia (GPW: EMP) pomimo niesprzyjających warunków rynkowych i trudnej sytuacji makroekonomicznej poprawiała wyniki finansowe w drugim kwartale 2013 r. Zysk EBITDA osiągnął poziom 20,5 mln zł i był wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego o 108,99 proc. Przychody ze sprzedaży w wysokości 489,7 mln zł były wyższe o 0,46 proc. Zysk netto wypracowany przez grupę wyniósł 10,9 mln zł i był wyższy o 4,36%.

Przychody ze sprzedaży wypracowane przez Grupę Kapitałową Emperia w pierwszym półroczu 2013r. wyniosły 982,8 mln zł i były wyższe o 0,39 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Natomiast zysk netto wyniósł 24,6 mln zł i był niższy o 32,77 proc. Na jego poziom wpłynęło przede wszystkim zmniejszenie dochodów odsetkowych - o ponad 19 mln zł, po ubiegłorocznej wypłacie dywidendy w wysokości 817,7 mln zł akcjonariuszom. Na szczególną uwagę zasługują dobre wyniki segmentu detalicznego, który odpowiada za blisko 98 proc. przychodów ze sprzedaży grupy.

Reklama

W pierwszym półroczu Grupa Kapitałowa Emperia koncentrowała swoje działania na rozwoju supermarketów Stokrotka i umacnianiu pozycji grupy w segmencie handlu detalicznego artykułami spożywczymi jako głównym obszarze działalności.

Konsekwentnie realizując założenia obranej strategii rozpoczęto prace nad nowym systemem identyfikacji wizualnej sieci supermarketów Stokrotka. Otwarcie pierwszego wzorcowego sklepu zaplanowano na wrzesień b.r. Ponadto prowadzono optymalizację kosztów na poziomie sklepów i centrali spółki Stokrotka oraz wdrażano własny system zaopatrzenia.

Zgodnie z planem, 1 lipca br. spółka Stokrotka uruchomiła własną sieć logistyczną obejmującą centrum dystrybucji w Teresinie pod Warszawą oraz 8 magazynów regionalnych zlokalizowanych na obszarze Polski. Posiadanie własnej logistyki zapewni sprawną i szybką dostawę towaru do wszystkich sklepów na terenie całego kraju.

Ponadto własny system logistyczny umożliwi poprawę standardów operacyjnych i optymalizację kosztową sklepów. Bezpośrednie zakupy na magazyn centralny, oznaczające ograniczenie roli pośredników handlowych, wpłyną także na poprawę atrakcyjności cenowej oferty handlowej, przy jednoczesnym podwyższeniu realizowanej marży handlowej. Wraz z własną logistyką spółka wdrożyła zaawansowane rozwiązania w zakresie zarządzania i kontroli jakości towarów, które pozwolą jeszcze bardziej poprawić relację ceny do jakości.

Równocześnie prowadzono negocjacje warunków handlowych z ponad 300 producentami. W kolejnych miesiącach proces ten będzie kontynuowany. Do końca października 2013 r. spółka przewiduje osiągnięcie 90 proc. wskaźnika dostaw towarów do supermarketów realizowanych za pośrednictwem własnej sieci logistycznej.

Stokrotka Sp. z o.o., kontynuowała również swój rozwój organiczny. Od początku 2013 roku otworzono cztery supermarkety Stokrotka: we Wrocławiu, Warszawie, Włocławku oraz w Tychach (w sierpniu).

W kwietniu 2013 roku wznowiono skup akcji własnych. Na dzień 26 sierpnia 2013 r. łączna liczba skupionych akcji wynosiła 1 050 463 akcji, stanowiących 6,95 proc. kapitału zakładowego spółki Emperia Holding. Łącznie w pierwszym półroczu 2013 r. na skup akcji własnych wydatkowano 14,1 mln zł. Wobec ciągle niskiej, zdaniem zarządu, wyceny giełdowej akcji spółki, przewidywane jest kontynuowanie skupu w kolejnych miesiącach roku.

W dniu 26 czerwca 2013 r. Emperia Holding SA wypłaciła swoim akcjonariuszom dywidendę w wysokości 0,93 zł na akcję przeznaczając na ten cel 13,4 mln zł czyli prawie cały zysk wypracowany przez grupę w 2012 r.

Sprawdź notowania Emperia Holding na stronach INTERIA.PL

- - - - -

Grupa Kapitałowa Emperia to firma z polskim rodowodem, skoncentrowana na segmencie detalicznym FMCG.

Powstała w 1990 roku i od 23 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Działalność Grupy Emperia obejmuje trzy obszary: segment detaliczny, informatyczny i segment nieruchomości. Grupa Emperia zatrudnia 6,5 tys. pracowników.

Koordynatorem grupy jest Emperia Holding SA, od 12 lat spółka publiczna notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Emperia Holding SA wyznacza strategię działania i monitoruje realizację celów przez spółki Grupy Kapitałowej Emperia.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Emperia Holding SA | poprawa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »