Grodno podbija rynek

Spółka Grodno, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, zawarła przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w Bargo Sp. z o.o. Wartość transakcji to ok. 14 mln zł. W wyniku akwizycji, sieć sprzedaży Grodna powiększy się o kolejnych 9 punktów w woj. mazowieckim. Po transakcji spółka będzie miała 66 oddziałów w Polsce.

Spółka Grodno, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, zawarła przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w Bargo Sp. z o.o. Wartość transakcji to ok. 14 mln zł. W wyniku akwizycji, sieć sprzedaży Grodna powiększy się o kolejnych 9 punktów w woj. mazowieckim. Po transakcji spółka będzie miała 66 oddziałów  w Polsce.

- Przejęcie Bargo to krok w kierunku wzmocnienia naszej pozycji w branży w Polsce. Dzięki tej akwizycji Grodno rozbudowuje sieć sprzedaży w woj. mazowieckim o kolejne 9 punktów i powiększa skalę działania - podsumował akwizycję Andrzej Jurczak, prezes Grodna SA.

AKWIZYCJE DLA ROZWOJU

5 października 2016 r. Grodno podpisało przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów spółki Bargo. Cena nabycia udziałów składa się z dwóch części, z czego pierwsza wynosi 10 mln zł, a druga wyniesie nie więcej niż 4 mln zł. Ostateczna wartość transakcji jest uzależniona od wartości składników majątkowych ustalonych w trakcie inwentaryzacji oraz od ewentualnych roszczeń Grodna wobec sprzedających wynikających z naruszenia gwarancji i zapewnień złożonych w umowie przedwstępnej. Całkowita wartość transakcji wyniesienie nie mniej niż 12,5 mln zł i nie więcej niż 14 mln zł.

Reklama

Bargo Sp. z o.o. to przedsiębiorstwo z 26 letnim doświadczeniem, posiadające 9 punktów sprzedaży w woj. mazowieckim. W ostatnim roku przychody spółki wyniosły 48 mln zł, EBITDA 1 mln zł, a zysk netto 0,77 mln zł.

PRZEZ KONSOLIDACJĘ DO PIERWSZEJ TRÓJKI NAJWIĘKSZYCH GRACZY W BRANŻY

Prognoza finansowa Grodna na rok obrotowy 2016/2017 zakłada przychody na poziomie 344 mln zł i EBITDA na poziomie 16 mln zł (wyłączając transakcję).

Zarząd Grodna oczekuje, że po integracji operacyjnej obydwu podmiotów, roczna EBITDA Bargo powinna wynieść nie mniej niż 2 mln zł.

- W perspektywie 2-3 lat chcemy być w pierwszej trójce największych dystrybutorów elektrotechnicznych w kraju. Obecnie Grodno znajduje się w pierwszej dziesiątce największych firm w branży - dodał prezes Jurczak.

Spółka posiada obecnie 57 punktów sprzedaży (53 własne i 4 franczyzowe) zlokalizowanych w kluczowych polskich miastach m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu. W ofercie Grodna jest już 31 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną LUNO. Na koniec roku obrotowego 2016/2017 firma planuje mieć w swojej ofercie około 35 tys. pozycji asortymentowych.

INWESTYCJE W ZAPLECZE MAGAZYNOWO-LOGISTYCZNE W PARZE Z ROZWOJEM SPÓŁKI

Obecnie trwają prace nad rozbudową o 100 proc. hali magazynowej Grodna w Małopolu. Inwestycja pozwoli zabezpieczyć potrzeby magazynowo-logistyczne rosnącej firmy. Centrum będzie gotowe do końca października 2016 r. Całkowity koszt inwestycji to 5,1 mln zł. Spółka będzie sukcesywnie rozbudowywać zaplecze logistyczne, dostosowując je do bieżących potrzeb sprzedażowych.

INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne - przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 57 punktów sprzedaży (53 punkty własne i 4 franczyzowe) zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gliwicach, Poznaniu, Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodziło 25-lecie działalności.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »