Grupa Auto Partner - rekordowe wzrosty i dwucyfrowa dynamika

Auto Partner SA, polski czołowy importer i dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych oraz motocykli, kolejny kwartał z rzędu notuje dwucyfrowe dynamiki na wypracowanych wynikach. W III kwartale br. przychody ze sprzedaży wzrosły o 35,2 proc. r/r do poziomu 519 474 tys. zł, z kolei wynik EBITDA zwiększył się o 67,6 proc. i wyniósł 39 700 tys. zł.

Auto Partner SA, polski czołowy importer i dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych oraz motocykli, kolejny kwartał z rzędu notuje dwucyfrowe dynamiki na wypracowanych wynikach. W III kwartale br. przychody ze sprzedaży wzrosły o 35,2 proc. r/r do poziomu 519 474 tys. zł, z kolei wynik EBITDA zwiększył się o 67,6 proc. i wyniósł 39 700 tys. zł.

W minionym kwartale 2016 r. wypracowany przez grupę zysk netto wyniósł 26 724 tys. zł wobec 12 883 tys. zł w analogicznym okresie w roku poprzednim i był wyższy o ponad 107 proc. Z kolei zysk z działalności operacyjnej zwiększył się do 36 157 tys. zł, co oznacza, że był wyższy o ponad 73 proc. Spółka konsekwentnie również poprawia rentowność. W pierwszych trzech kwartałach br. marża brutto na sprzedaży wzrosła do prawie 26 proc. Natomiast rentowność zysku netto tylko w 3 kwartale wzrosła o 1,8 pp. r/r do poziomu 5,1 proc.

Reklama

- Dynamiczne wzrosty to efekt konsekwentnej budowy skali działania. Rozwijamy się horyzontalnie, systematycznie powiększając sieć oddziałów - mamy ich już 70 i pracujemy nad kolejnymi lokalizacjami. Chcemy, aby sieć Auto Partner pokrywała swoim zasięgiem całą Polskę. Takie działania pozwalają na otwieranie kolejnych magazynów - centrów logistycznych i umożliwiają głębszą penetrację rynku - tłumaczy Aleksander Górecki, prezes zarządu Auto Partner SA. - Ponadto intensywnie pracujemy nad dywersyfikacją naszej oferty produktowej, stale rozszerzając asortyment oferowanych przez nas części zamiennych - dodaje prezes.

Tylko w tym roku spółka otworzyła 10 filii i wprowadziła do sprzedaży kolejne linie asortymentowe oraz nowe marki, w tym części zamienne do samochodów azjatyckich i amerykańskich. Z kolei pierwsze centrum logistyczne zostanie uruchomione już w pierwszym półroczu 2017 roku w Pruszkowie.

Strategiczną grupą odbiorców spółki pozostają warsztaty samochodowe. Spółka dokłada wszelkich starań, aby spełniać ich oraz ich klientów oczekiwania. Trwają prace nad zminimalizowaniem czasu dostawy, przy jednoczesnym zapewnianiu kompleksowej oferty produktowej, co umożliwi wygodne składanie zamówienia u jednego dostawcy i otrzymanie go nawet tego samego dnia.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rekordowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »