Grupa Żywiec SA publikuje raport finansowy za I kwartał 2015 r.

W pierwszym kwartale 2015 roku Grupa Żywiec SA, producent m.in. Żywca, Warki, Heinekena czy Tatry, odnotowała wzrost sprzedaży. Przychody netto Grupy Żywiec SA ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów osiągnęły poziom 615 620 tysięcy złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2014 roku wyniosły 638 830 tys. złotych. Strata z działalności operacyjnej wyniosła 2302 tys. złotych. W pierwszym kwartale 2015 roku spółka poniosła stratę netto w wysokości 7106 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego spółka zanotowała stratę netto w wysokości 8635 tys. złotych.

W pierwszym kwartale 2015 roku Grupa Żywiec SA, producent m.in. Żywca, Warki, Heinekena czy Tatry, odnotowała wzrost sprzedaży. Przychody netto Grupy Żywiec SA ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów osiągnęły poziom 615 620 tysięcy złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2014 roku wyniosły 638 830 tys. złotych. Strata z działalności operacyjnej wyniosła 2302 tys. złotych. W pierwszym kwartale 2015 roku spółka poniosła stratę netto w wysokości 7106 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego spółka zanotowała stratę netto w wysokości 8635 tys. złotych.

- W pierwszym kwartale roku wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz udziały rynkowe. Wierzymy, że jest to efekt kombinacji konsekwentnie realizowanej strategii, powrotu do współpracy z jedną z dużych sieci detalicznych oraz sprzyjających okoliczności zewnętrznych, jak lepsza pogoda w pierwszych miesiącach roku czy wcześniejszy termin Świąt Wielkanocnych. Rynek wciąż jest jednak bardzo konkurencyjny i pozostaje pod silną presją cenową, co nie pozostało bez wpływu na poziom naszych przychodów. Dlatego w kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na dalszych inwestycjach w marki i atrakcyjną ofertę dla klienta i konsumenta, ale też będziemy kontynuować prowadzony proces restrukturyzacji, aby znacząco poprawić swoją konkurencyjność na rynku - mówi Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec.

Reklama

Rynek piwa

Chociaż ostateczne dane za pierwszy kwartał nie są jeszcze dostępne, według szacunków Grupy Żywiec w pierwszych miesiącach roku 2015 sprzedaż piwa w Polsce wzrośnie jednocyfrowo. W branży widać jednak kontynuację trendów z ubiegłego roku. Rynek piwa wciąż charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością, a konsumenci w swoich wyborach szukają atrakcyjnych ofert cenowych.

Nowości na rynku

Grupa Żywiec oferuje dziś portfolio 31 produktów piwnych pod 15 markami, dzięki któremu jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie trendy konsumencie na polskim rynku. Na sezon firma zaoferowała konsumentom kilka nowości.

W marcu 2015 Grupa Żywiec wprowadziła na polski rynek cydr Strongbow. Oryginalna, brytyjska marka z tradycjami, podbiła już serca konsumentów w 20 krajach i zapewniła sobie pozycję lidera kategorii na świecie. Wprowadzenie cydru Strongbow na polski rynek jest odpowiedzią na coraz silniejszy trend konsumencki poszukiwania oryginalnych, nowych smaków.

Na początku kwietnia na rynku pojawił się także nowy wariant Warki Radler o smaku czarnej porzeczki z limonką. Radler - lekki mix jasnego piwa i naturalnej lemoniady od momentu wprowadzenia w 2012 r. jest sukcesem Grupy Żywiec. Radler Warka (dostępna obecnie w czterech wariantach - cytrusowy, jabłkowy, czarna porzeczka z limonką oraz bezalkoholowy 0,0 proc.) to najlepiej sprzedający się radler w Polsce (ponad 50 proc. udziałów w rynku). Jego sprzedaż w 2014 r. przewyższyła sprzedaż wszystkich pozostałych radlerów łącznie (dane: Grupa Żywiec za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, udziały wolumenowe, w okresie YTD XII 2014 w kategorii radlerów).

Plany na dalsze miesiące

Realizując przyjętą strategię, firma dąży do znaczącej poprawy konkurencyjności na rynku w dłuższym okresie poprzez kontynuację prowadzonego procesu restrukturyzacji. 13 kwietnia rozpoczęła działalność wyodrębniona z Grupy Żywiec spółka Distribev, która specjalizuje się w sprzedaży i dystrybucji do kanałów detalu tradycyjnego i gastronomii. Oczekujemy, że ta zmiana w modelu biznesowym pozwoli każdej z organizacji skupić się na podstawowej działalności (producent piwa versus dystrybucja).

Koncentrujemy się także na dalszej poprawie efektywności wewnętrznej poprzez doskonalenie procesów biznesowych, zmniejszenie bazy kosztów stałych. W dalszych miesiącach roku Grupa Żywiec będzie skupiać się na dalszym budowaniu marek i zapewnieniu atrakcyjnej oferty w trakcie sezonu piwnego.

- - - - - -

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 11 stylów piwnych, 15 marek i 31 produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec - jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych (dostępne w ponad 40 krajach), sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Affligem) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Warka Radler).

Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN, największym producentem piwa w Europie. Grupa Żywiec w 2014 roku sprzedała blisko 10,7 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Grupa Żywiec SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »