InPost: Liczba przesyłek wzrosła o 250 proc.
Według szacunków Grupy Integer.pl średnia liczba przesyłek przekazywanych w listopadzie i grudniu 2013 roku przez największego prywatnego operatora w Polsce wzrosła nawet o 250 procent.
Ten wynik jest zasługą Paczkomatów InPost - umożliwiających łatwe i szybkie odebranie zamówionego przez internet produktu. Dostawa za pośrednictwem tych terminali z roku na rok podbija serca jeszcze większej liczby klientów polskiego rynku e-commerce, którego wartość szacowana jest na 26 mld zł.
Dostawę za pomocą paczkomatów umożliwia obecnie blisko 5000 e-sklepów funkcjonujących pod własną domeną oraz 30 000 e-detalistów oferujących swoje produkty na serwisach aukcyjnych. Według badań Grupy Integer.pl, 99 proc. klientów jest zadowolonych z terminowości i jakości usług świadczonych za pomocą paczkomatów. Z kolei aż 97 proc. osób, które skorzystało z terminali, poleca rozwiązanie swoim znajomym.
Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się już nie tylko na uruchomienie w swojej ofercie opcji dostawy za pośrednictwem paczkomatów , ale także na współpracę marketingową i wspólne akcje promocyjne z operatorem.
- Konieczność wprowadzania na rynek innowacyjnych form dostarczania produktów dostrzegana jest już przez gigantów branży e-commerce, takich jak Amazon czy Google. Różnica jest taka, że Paczkomaty InPost stawiają na model "otwarty" usługi, dzięki czemu adresują ofertę do 92 proc. klientów w sektorze e-commerce. Podczas, gdy inne firmy testują dopiero rozwiązania paczkomatowe, my stawiamy kilka tysięcy terminali rocznie na całym świecie. Dla porównania: Deutsche Post rozstawiała 2000 maszyn w Niemczech przez 12 lat, a Duńczycy instalowali 180 terminali w okresie aż 4 lat! - mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
Opr. MM