Kolastyna i Miraculum zdecydowały o połączeniu

Nadzwyczajne walne zgromadzenia akcjonariuszy Grupy Kolastyna i FK Miraculum zdecydowały o połączeniu obu spółek - podała Kolastyna w komunikacie. W marcu 2007 Grupa Kolastyna kupiła 27,25 proc. akcji FK Miraculum za 8,3 mln zł, zwiększając swój udział w spółce do 93,77 proc.

Nadzwyczajne walne zgromadzenia  akcjonariuszy Grupy Kolastyna i FK Miraculum zdecydowały o  połączeniu obu spółek - podała Kolastyna w komunikacie.  W marcu 2007 Grupa Kolastyna kupiła 27,25 proc. akcji FK  Miraculum za 8,3 mln zł, zwiększając swój udział w spółce do 93,77  proc.

Kolastyna podała, że włączenie Miraculum w struktury Grupy kapitałowej stanowi realizację celów zakładanych podczas oferty publicznej oraz znaczne zmniejszenie kosztów prowadzonej działalności. Fuzja z Miraculum zwiększy też konkurencyjność Grupy na polskim rynku kosmetycznym oraz na rynkach zagranicznych.

- Połączenie obu spółek jest kolejnym krokiem w realizacji strategii ogłoszonej w trakcie IPO, której głównym założeniem jest podwojenie udziału Grupy Kolastyna w polskim rynku kosmetyków pielęgnacyjnych w drodze fuzji oraz akwizycji. Podejmowane przez nas działania zapewnią Grupie silną i stabilną pozycję w branży, umożliwiając dalszy, dynamiczny rozwój - powiedział Andrzej Grzegorzewski, prezes Grupy Kolastyna.

Reklama

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wiodącym celem Grupy Kolastyna jest konsolidacja branży kosmetycznej oraz zdobycie 10 proc. udziału w rynku pielęgnacji skóry w okresie trzech lat.

Latem 2007 roku Kolastyna włączyła do grupy kapitałowej spółkę Unicolor SA wraz z takimi markami jak "Tanita" i "Paloma", a w październiku poszerzyła swoje portfolio o marki: "Uroda", "Makler", "Być może", "Wars" i "Lider", należące dotychczas do PZ Cussons Polska SA.

Ponadto, w 2007 roku spółka rozpoczęła prace projektowe związane z budową nowej fabryki w Niepołomicach koło Krakowa, której uruchomienie nastąpi pod koniec 2008 roku. Nowoczesny obiekt o powierzchni ok. 10 tys. m.kw. zastąpi dotychczasowy zakład znajdujący się w centrum Krakowa.

Akwizycja nowych marek z portfolio spółki Cussons wygenerowała ilościowy wzrost udziału Grupy Kolastyna w rynku kosmetyków do pielęgnacji skóry z 4,9 proc. do 6,2 proc., dzięki czemu spółka plasuje się w pierwszej piątce producentów w Polsce.

Udział wartościowy Grupy Kolastyna w tym segmencie wzrośnie z poziomu 4,9 proc. do 5,7 proc. (zsumowane udziały wszystkich posiadanych marek) zapewniając spółce pozycję szóstą.

Grupa Kolastyna zakłada również możliwość akwizycji zarówno na rynku polskim, jak i za granicą - głównie w Rosji i na Ukrainie, gdzie spółka prowadzi rozmowy z wybranymi podmiotami. Najwcześniej jednak do zagranicznych przejęć może dojść w 2008 roku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Kolastyna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »