Kurs CD Projektu spada po przesunięciu daty premiery "Cyberpunk 2077"

Kurs CD Projektu spada o 12 proc. przy obrotach przekraczających 50 mln zł, po tym jak spółka poinformowała o przesunięciu daty premiery gry "Cyber Punk 2077" na 17 września 2020 roku.

Tomasz Rodak z DM BOŚ w rozmowie z PAP Biznes ocenił, że przesunięcie premiery nowej gry CD Projektu wpływa na niewielkie przesunięcie przepływów pieniężnych, ale nie ma wpływu na długoterminową wycenę spółki.

Dodał, że historycznie, takie wydarzenia stanowią okazję do zakupu akcji, ponieważ przejściowe spadki są odrabiane i wycena idzie w górę. Zarząd CD Projekt zdecydował o przesunięciu daty premiery gry "Cyberpunk 2077" na 17 września 2020 roku - poinformowała w czwartek spółka.

Wcześniej premiera była planowana na 16 kwietnia. Jak podał CD Projekt, decyzja uzasadniona jest potrzebą zapewnienia dodatkowego czasu na prace związane z testowaniem gry, usunięciem usterek i nadaniem jej ostatecznego kształtu. Jak poinformowali w czwartek przedstawiciele CD Projekt, gra "Cyberpunk 2077" jest kompletna, ale studio potrzebuje więcej czasu na jej dopracowanie.

Reklama

Agencja Bloomberg podała, że analityk JPMorgan Alexei Gogolev obniżył rekomendację dla CD Projektu do "neutralnie" z "przeważaj", a cenę docelową akcji tej spółki ustalił na 294 zł, co oznacza potencjał wzrostu o 4,1 proc. wobec kursu zamknięcia z czwartkowej sesji.

.....................

Polska specjalność gry! 

Już 4 proc. eksportu z Polski do Stanów Zjednoczonych stanowi seria gier "Wiedźmin". Przemysł gier stał się wizytówką polskiej branży rozrywkowej, a rok 2020 może być pod tym względem najlepszy w historii - pisał ostatnio "Dziennik Gazeta Prawna". Dziennik zwraca przy tym uwagę, że na rynku pojawią się "Cyberpunk 2077" od studia CD Projekt Red oraz "Dying Light 2" od Techlandu, a to tylko dwie najgłośniejsze premiery. "DGP" przypomina, że o perspektywie sektora polskich gier rozmawiano na konferencji "Wielka Gra" zorganizowanej przez Fantasyexpo i Google w warszawskim Google for Startups Campus.

Głos zabrali na niej przedstawiciele najważniejszych polskich firm, inwestorzy oraz pracownicy administracji publicznej. "Jeśli mówimy o mocnej dyplomacji ekonomicznej, ona musi współdziałać z mocną dyplomacją kulturalną. W moim przekonaniu branża gier jest w tym obszarze bardzo mocną dźwignią" - powiedziała na konferencji minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. Zaprosiła również reprezentantów tego sektora na przyszłoroczne EXPO w Dubaju, wskazując, że warto tam być i pokazać technologiczny potencjał Polski.

PAP/INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »