Kurs PDA Czerwonej Torebki wzrósł w debiucie na GPW o 42,86 proc.

Kurs praw do akcji Czerwonej Torebki, sieci pasaży handlowych, wzrósł na otwarciu w debiucie na GPW o 42,86 proc., do 10 zł. Czerwona Torebka to 438. spółka na głownym rynku GPW. Jej dzisiejsze wejście było 19. debiutem w 2012 roku.

W niedawnej ofercie firma przydzieliła 2.689.135 akcji serii D. Stopa redukcji w transzy detalicznej wyniosła ok. 69,4 proc. W transzy dużych inwestorów przydzielono 2.566.420 akcji serii D, a w transzy detalicznej 122.715 akcji serii D.

Cena emisyjna akcji serii D wyniosła 7 złotych za akcję.

Cena maksymalna akcji Czerwonej Torebki wynosiła 17,2 zł. Oferta publiczna Czerwonej Torebki obejmować miała do 16.341.666 akcji serii D nowej emisji, które odpowiadać miały 25 proc. kapitału spółki po jego podwyższeniu.

Sprawdź bieżące notowania Czerwonej Torebki na stronach BIZNES INTERIA.PL

Reklama

- - - - - -

Mariusz Świtalski (ur. 1962 r.) - polski przedsiębiorca. W 1987 r. założył Elektromis sp.z o.o., przedsiębiorstwo importujące konfekcję, sprzęt RTV, piwo oraz spirytus. W ciągu dwóch lat przeobraziło się ono w ogromny holding. Współpracowały z nim zakładane przez Świtalskiego spółki matki i spółki córki. W 1993 r. przekształcił Elektromis w Eurocash, która stała się największą siecią hurtowni spożywczych w Polsce. W 1995 r. sprzedał je firmie Jerónimo Martins. W 1995 r. założył sieć dyskontów Biedronka, którą sprzedał (243 placówki) w 1998 r. - także Jerónimo Martins. Świtalski był właścicielem tygodnika "Miliarder", a także piłkarskiej drużyny Sokół Pniewy. Pomagał Jerzemu Urbanowi w założeniu Tygodnika "Nie". Założył bank Posnania, który jednak upadł w 1995 r. W 1998 r. założył Żabkę, której udziały w 2000 r. kupił fundusz AIG (wiki).

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW w Biznes INTERIA.PL

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Czerwona Torebka S.A. | czerwony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »