Libet przejmuje zakład produkcyjny w Toruniu

Wiodący producent kostki brukowej w Polsce podpisał umowę przedwstępną zakupu nowego zakładu produkcyjnego. Położony w Toruniu zakład ma zwiększyć przychody Grupy o 8-10 proc. w skali roku i zagwarantować dostęp do rynków skupionych wokół dużych ośrodków miejskich takich jak Toruń, Bydgoszcz czy Włocławek.

Wiodący producent kostki brukowej w Polsce podpisał umowę przedwstępną zakupu nowego zakładu produkcyjnego. Położony w Toruniu zakład ma zwiększyć przychody Grupy o 8-10 proc. w skali roku i zagwarantować dostęp do rynków skupionych wokół dużych ośrodków miejskich takich jak Toruń, Bydgoszcz czy Włocławek.

W wyniku przejęcia Libet będzie dysponował w Polsce 15 zakładami produkcyjnymi.

Akwizycja zakładu w Toruniu stanowi element realizacji strategii Spółki, która zakłada dynamiczny wzrost w oparciu o zakup kilku zakładów produkcyjnych oraz kopalń żwiru w ciągu kilku najbliższych lat. Pozwoli to firmie na zlikwidowanie "białych plam" na mapie Polski i zaoferowanie produktów firmy w regionach, w których ich dostępność była dotychczas niewystarczająca.

- Przejęcie, o którym mowa doskonale wpisuje się w naszą strategię, która zakłada dostępność produktów Libet w całym kraju. Dzięki tej akwizycji nie tylko zyskamy bezpośredni dostęp do rynków skupionych wokół takich miast jak Toruń, Bydgoszcz czy Włocławek, ale również znacznie skrócimy dystans do klientów, których do tej pory obsługiwaliśmy z zakładów zlokalizowanych na Pomorzu, w Warszawie i Łodzi - tłumaczy Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.

Reklama

Zawarcie ostatecznej umowy uzależnione jest od zrealizowania określonych warunków, natomiast nastąpi nie później niż 20 października 2014 r.

Poza doskonałą lokalizacją, atutem zakładu w Toruniu jest zaawansowany park maszynowy. Na terenie fabryki zainstalowana jest jedna linia produkcyjna. Inwestycja została zrealizowana zaledwie kilka lat temu, przy wykorzystaniu środków unijnych.

- Zakład w Toruniu jest bardzo nowoczesny i ma duży potencjał produkcyjny. Liczymy, że przejęcie pozwoli zwiększyć nasze przychody o 8-10 proc. w skali roku oraz przyczyni się do wzrostu marży operacyjnej ze względu na spadek kosztów logistyki. Otwiera się przed nami ponadto nowy, duży rynek na produkty Premium - dodaje Prezes Thomas Lehmann.

Libet w 2013 r. zwiększył przychody o 5 proc. - do 220,0 mln zł - i istotnie poprawił wyniki na wszystkich poziomach rachunku wyników. Zysk operacyjny wyniósł 15,6 mln zł, co oznacza wzrost o 85,6 proc. r/r, EBITDA sięgnęła 38,6 mln zł wobec 28,7 mln zł rok wcześniej, a zysk netto zamknął się na poziomie 6,1 mln zł - o 77,6 proc. wyższym niż w 2012 r.

W pierwszym półroczu 2014 r. przychody Libet wyniosły 117,8 mln zł, co oznacza blisko 60 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy wpływy sięgnęły 73,6 mln zł. W pierwszych sześciu miesiącach 2014 r. Grupa wypracowała zysk operacyjny na poziomie 7,2 mln zł, co oznacza dwukrotny wzrost w skali roku. Na poziomach zysku brutto i netto Grupa osiągnęła kilkunastokrotnie lepsze wyniki niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Libet konsekwentnie kontynuuje strategię, której celem jest zwiększenie udziału wysokomarżowych produktów Premium w całkowitej sprzedaży do 50 proc. na koniec 2015 r. W 2014 r. firma wprowadziła do sprzedaży ponad 50 nowych produktów, co ma pozwolić na dwukrotny wzrost wartości sprzedaży nowości w stosunku do ub.r. Poza akwizycją w Toruniu, w ciągu najbliższych pięciu lat Spółka planuje akwizycje jeszcze 2-3 zakładów produkcyjnych oraz kopalń żwiru.

Według szacunków PMR, w 2013 r. Libet odnotował wzrost udziału w rynku kostki Premium

z 32 do 34 proc., co daje mu w tym segmencie pozycję niekwestionowanego lidera. Jednocześnie Spółka zdołała zwiększyć udział w rynku kostki ogółem z 19 do 22 proc. i wyrównać tym samym poziom największego konkurenta. Badanie TNS Polska wskazuje natomiast, że Libet jest marką o największej sile wśród producentów kostki brukowej działających na terenie Polski i posiada jednocześnie największy z nich potencjał wzrostowy.

Libet S.A. o wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej oraz niekwestionowany lider w segmencie kostki brukowej Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 14 zakładach produkcyjnych na 30 liniach produkcyjnych i obróbczych.

opr MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »