LiveChat Software zwiększył liczbę klientów o 45 proc.
W trakcie 2014 r. LiveChat Software zwiększył swoją bazę klientów aż o 45 proc.. Według stanu z dnia 1 stycznia 2015 r. z rozwiązania LiveChat korzystało 9428 firm z całego świata, wobec 6494 przedsiębiorstw przed rokiem.
Wrocławska firma jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu live chat dla biznesu. Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży.
Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających analizę m.in. ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakości pracy konsultantów.
- Kończymy bardzo udany rok w którym LiveChat Software kontynuował dynamiczny rozwój i skokowo zwiększał skalę swojego biznesu. W jego trakcie przeprowadziliśmy też ofertę publiczną i zadebiutowaliśmy na warszawskiej GPW - powiedział prezes Mariusz Ciepły.
LiveChat Software zadebiutował na rynku głównym w kwietniu 2014 r. Od tego czasu jego wycena wzrosła z ok. 480 mln zł do ok. 720 mln zł obecnie.
Wzrost bazy klientów ma kluczowe znaczenie dla wyników finansowych LiveChat Software. Pod koniec listopada, notowana na GPW spółka przedstawiła raport za I połowę swojego roku finansowego (czyli okres od 1 kwietnia do 30 września). W jego trakcie zysk netto spółki wzrósł o 71,2 proc. do 7,48 mln zł a przychody o 79,1 proc. do 14,28 mln zł.
LiveChat Software potwierdził też prognozę zgodnie z którą w całym roku finansowym osiągnie 14,9 mln zł zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów. Po połowie roku zrealizował tą prognozę w ponad połowie (50,2 proc. na poziomie zysku netto, 51,8 proc. EBITDA oraz 56,4 proc. przychodów).
LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service - oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jej klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Play, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 11 kwietnia.
opr MZB